[Gelistirici] Yaf(a)ray paket(ler)i

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
10 Ağu 2009 Pzt 16:59:08 EEST

2009/8/3 Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

> Merhaba,

> hale
> +1,
>
> Bence dep olarak da yazabiliriz, hatta yazmalıyız. Kullanım olarak çok şey
> katıyor, dağıtım olarak blenderi yafaray destekli olarak sunmuş oluruz.

Merhaba;

* yafaray'ı qt desteğini açarak paketledim, şu an PG'umda.[1] . Yalnız g++
yerine i686-pc-linux-gnu-g++ ile derletmeyi beceremedim, scons ile daha
tecrübeli biri yardımcı olursa sevinirim.

* Paketlerken rpm-bone'daki yafaray[2] ve yafaray-blender[3] paketlerini baz
aldım.

* Siteden indirilen yafaray kaynak paketinde[4] blender için gerekli olan
bazı betikler[5] eklenmemiş. Şu şekilde bir çözüm önerisinde bulunuyorum :
YafaRay-blender.0.1.1.zip paketinden çıkan klasörü YafaRay.0.1.1.zip içine
"blender-scripts" adıyla aldım.

* Kaynak paketleri birleştirdikten sonra yafaray ve yafaray-blender diye iki
ayrı paket çıkmasını sağladım. yafaray-blender kurulduktan sonra yafaray'ın
install sayfasında anlatıldığı gibi[6] blender'da Yafaray Export sekmesi
çıkıyor. Ayrıntılı deneyemedim (vbox'ta 2009 kullandığım için) ama bir sorun
yok gibi gözüküyor.

Sizden ricam actions.py betiğinde herhangi bir sorun olup olmadığını gözden
geçirebilir misiniz? Onun ardından blender betiklerini asıl kaynak kodun
içine "blender-scripts" adı altında alıp, uygun bir yere yükleyip archive
tag'ini de ona göre düzeltebilir misiniz?

* Bunları hallettikten sonra blender'ı mı yafaray-blender paketine,
yafaray-blender'ı mı blender paketine dep yazmalıyız, onu da belirlersek
güzel olacak.

Teşekkürler.

[1]
https://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/sdalgic/multimedia/graphics/yafaray/