[Gelistirici] Offline paket işlemleri

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
6 Ağu 2009 Per 09:18:26 EEST

> 1) Laptopum veya netbook'um var; ama evde internetim yok. Hemen paket
> yöneticisini açtım, x'i ve y'yi kur olarak işaretledim, bir de depoyu
> güncelle dedim. Paket yöneticisi de internet olmadığı için bunları kendi
> "internet veya gerekli paketler olduğunda yapılacaklar" listesine ekledi ve
> kütüphanede veya kafede falan internete girer girmez kendi bu yapılacaklar
> listesinde yazılanları önem sırasına göre yapacak (depo güncellemeyi ilk
> olarak mesela).

Bana çok işe yarar bir senaryo gibi gelmedi. Giderim internet olan bir yere
orada yaparım işimi o zaman.

> 2) Masaüstü bilgisayarım var; ama evde internetim yok, bu makineye de
> interneti bağlamam zor. Öyleyse yine birkaç paket kurulum onayı verdim
> depoyu güncelle falan dedim ve paket yöneticisi bunları yapılacak listesine
> ekledi. Bu sefer Faik abinin anlattığı yöntem devreye girecek, bu sefer
> paket bilgisini online makineye export edip, gerekli paketler indirilip
> arşivlenecek ve sonra masaüstü bilgisayarıma bu arşivi kopyalayıp çift
> tıkladığımda paket yöneticisindeki yapılacaklar listem açılacak ve yine 1.
> senaryodaki gibi uygulayacak.

Offline makinada güncel bilgiler olmadan doğru bir şekilde yapamazsın
bu işleri. Kur dediğin paket belki depodan kalkmış olabilir.

Yapacağımız offline makinadaki kurulu paket bilgisini taşımak. Internet olan
makinaya bu bilgileri aktarmak. Daha sonra bu bilgilere göre işlem yapıp,
bunları daha sonra offline makinada uygulatmak.

> Bu yöntemin bir avantajı daha olacak, mesela şuan paket yöneticisi paket
> kurmayla, silmeyle veya güncellemeyle meşgulken tekrar benzer işlem
> başlatınca "Pisi şuan meşgul, daha sonra deneyin" gibi bir uyarı veriyor.
> Bu uyarı yerine, sonraki kurulum, güncelleme gibi işlemleri (hatta silme)
> yapılacaklar listesine alır ve;

Bunun için PackageKit'de olduğu gibi işlem başladığında "Diğer işlemlerin
bitmesi bekleniyor" gibi bir şey yapmayı düşünüyordum.

- Faik