[Gelistirici] Offline paket işlemleri

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
5 Ağu 2009 Çar 19:47:18 EEST

2009/8/5 Faik Uygur <faik at pardus.org.tr>

> Öneriler, fikirler?

Eksiği yok, fazlası var. Herşey çok güzel ama siz sadece bir offline, bir de
online makine olmak üzere iki farklı makinede; offline makinedeki paket
bilgisini online makineye export edip gerekli paketleri indirdikten sonra
indirilen paketleri offline makineye aktarıp paket kurulumunu
gerçekleştirmeyi hedeflemişsiniz. Ben de ilk olarak iki olası durumu hesaba
katarak bir şeyler düşünmüştüm (senaryo ile anlatayım):

1) Laptopum veya netbook'um var; ama evde internetim yok. Hemen paket
yöneticisini açtım, x'i ve y'yi kur olarak işaretledim, bir de depoyu
güncelle dedim. Paket yöneticisi de internet olmadığı için bunları kendi
"internet veya gerekli paketler olduğunda yapılacaklar" listesine ekledi ve
kütüphanede veya kafede falan internete girer girmez kendi bu yapılacaklar
listesinde yazılanları önem sırasına göre yapacak (depo güncellemeyi ilk
olarak mesela).

2) Masaüstü bilgisayarım var; ama evde internetim yok, bu makineye de
interneti bağlamam zor. Öyleyse yine birkaç paket kurulum onayı verdim
depoyu güncelle falan dedim ve paket yöneticisi bunları yapılacak listesine
ekledi. Bu sefer Faik abinin anlattığı yöntem devreye girecek, bu sefer
paket bilgisini online makineye export edip, gerekli paketler indirilip
arşivlenecek ve sonra masaüstü bilgisayarıma bu arşivi kopyalayıp çift
tıkladığımda paket yöneticisindeki yapılacaklar listem açılacak ve yine 1.
senaryodaki gibi uygulayacak.

Bu yöntemin bir avantajı daha olacak, mesela şuan paket yöneticisi paket
kurmayla, silmeyle veya güncellemeyle meşgulken tekrar benzer işlem
başlatınca "Pisi şuan meşgul, daha sonra deneyin" gibi bir uyarı veriyor. Bu
uyarı yerine, sonraki kurulum, güncelleme gibi işlemleri (hatta silme)
yapılacaklar listesine alır ve;
 - eğer internet varsa müsait olduğunda;
 - internet yok ama ileride olabilirse 1. senaryo;
 - internet yok ve olmayacak ama online makine sayesinde paketler
sağlanabilirse de 2. senaryo uygulanacak.

Bu epostayı yazmam yaklaşık bir saatimi aldı, anlamadıysanız nereyi
anlamadığınızı yazın açıklayayım. Biraz garip anlattığımın farkındayım =/

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net