[Gelistirici] Ext4 Yalı

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
20 Nis 2009 Pzt 11:54:15 EEST

Selamlar,
Bildiğiniz üzere 2009'da öntanımlı dosya sistemi Ext4 olacak, tabi
ki Ext3 seçeneği de mevcut Yalı'da.
Ext4 desteği eklerken araçların durumunu araştırdım biraz;

  - mke2fs ext4'ü tam olarak destekliyor
    /etc/mke2fs.conf'a göre;
    features =
has_journal,extents,huge_file,flex_bg,uninit_bg,dir_nlink,extra_isize

    öntanımlı açık özellikler yukarıdaki gibi. "flex_bg" ve
"uninit_bg" yeni gelmiş özellikler ve fakat boyutlandırma işi için
kullandığımız araç resize2fs [1] adresindeki dökümana göre
uninit_bg 'yi desteklemiyor. Fakat bu özellik açık formatlanmış
bölümü resize edebildim, bilen varsa artık :)

    yukarıdakilerin dışında açabileceğimiz ilginç özellikler
ise;
    - sparse_super: Create a filesystem with fewer superblock backup
copies (saves space on large filesystems).
    - dir_index: Use hashed b‐trees to speed up lookups in large
directories.
      ^^^^^^^^^ Bu öntanımlı açık değil fakat Yalı'da biz format
atarken açıyoruz.
    - filetype: Store file type information in directory entries.
      ^^^^^^^^ Bu da üst tarafta bir destek gerektiriyor sanırım.
Mac 'te bu şekilde çalışyor fakat uygulamalarında bunu
desteklemesi gerekiyor diye biliyorum.

  - e2label label atayabiliyor

[1] http://ext4.wiki.kernel.org/index.php/E2fsprogs_features_and_patches

Gökmen GÖKSEL