[Gelistirici] [paketler-commits] r63364 - 2009/devel/util/misc/tidy

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
20 Nis 2009 Pzt 07:55:35 EEST

Mon, 20 Apr 2009 01:14:02 +0300, Akın Ömeroğlu <akin at omeroglu.net> :

> kabul edileceğini söylemekte. Bu durumda temelde bir geliştirici bir
> paketi güncellediği zaman aslında aynı zamanda ilk paketi temel alan
> yeni bir işleme eser meydana getirmekte ve bu yeni eseri (GPL de
> belirtilen sırası ile) üç numaralı özgürlük kapsamında tekrar GPL ile
> lisanslayarak dağıtmaktadır. Bir bilgisayar programının
> UEKAE çalışanlarının işlerini yaparlarken meydana getirdikleri
> eserlerin tüm haklarının (TÜBİTAK'ın kuruluşuna ilişkin kanunun
> ilgili hükmü nedeni ile) TÜBİTAK'a ait olduğunu düşünürsek ilgili
> [...]
Bu soyledigin mantikla glibc'nin uzerine bir yama yaptiginda bir
TUBITAK gelistiricisi, yeni bir eser uretiliyor farzedildiginden
TUBITAK'in glibc'nin tamami uzerine kendi copyright'ini cakabilmesi
gerekir.

Bunun kulaga ne kadar sacma geldiginin farkindasin degil mi?

Bu hukuksal konulari surekli tirmalamak zorunda kalmak benim icin
son derece sikici (senin icin olmadigini tahmin etsem de). Keske boyle
"petty" kaygilar olmasa da, ozgurce yapmaya calistigimiz katkilarimizin
haklarini savunmak zorunda kalmasak.

                   Doruk