[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

Mete Alpaslan mete at pardus.org.tr
12 Nis 2009 Paz 23:37:48 EEST

On Friday 10 April 2009 23:21:01 Bahadır Kandemir wrote:
> 10 Nis 2009 Cum tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:

Eğer sadece LDAP tabanlı bir sistem kurulmak istenirsen local de replika tutup
merkez sunucuyla herhangi bir bağlantı kopmasında istemcideki yerel
senkronlanmış ldap sunucundan işlem yapılabilir.

> Push tabanlı replikasyon var dediğin gibi, sadece Syncrepl Proxy'de. Proxy,
> Provider ile birlikte çalışıyor ve pull ile kendi üstüne alıyor nesneleri,
> sonra da Replica'lara itiyor değişiklikleri.
>
> Ancak ***anladığım kadarıyla*** Proxy, pull sırasında hangi dalları
> istediğini Provider'a söyleyebiliyor ama Replica'lar için aynı şey geçerli
> değil, Proxy'de ne varsa alıyorlar üstlerine.  sadece
> Syncrepl ile mümkün, o da pull-based.

Anladığım kadarıyla burada Partial Replication pull-based olması bizi tekrar
başa döndürüyor.

Genelde ağdaki deviceların monitoring için kullanılan gördüğüm kadarıyla
pushing de yapabilen SNMP protokolunu kullanabiliriz sanırım.

SNMP iki bacağı var SNMP yönetim sistemi ve SNMP ajanları. Arada MIB
Management Information Base denilen bilgi paketleri için bize uygun yeni MIB
modulu yazabiliriz.

Genel olarak LDAP gücünden vazgeçmeyerek politikaları yine ldap sunucuda tutup
aradaki haberleşmeyi SNMP üzerinden geçirip istemcide ki yapılandırmayı Ahenk
'e bırabiliriz. Gördüğüm kadarıyla SNMP v3 de security ve authentication
desteği de baya iyi durumda.

Mete Alpaslan