[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
10 Nis 2009 Cum 23:21:01 EEST

10 Nis 2009 Cum tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Peki benim anlamadigim bisi var. LDAP sunucular push olmadan kendi
> aralarinda senkronizasyon saglayamaz ki... (pull baba pull nereye kadar)
>
> Mesela LDAP el kitabinin replikasyon ile ilgili bolumunde push tabanli
> senkronizsayondan bahsetmis :
>
> http://www.openldap.org/doc/admin24/replication.html
>
> Derseniz ki bu olay sadece replikasyon protokolunde var, her istemcide
> bir yerel LDAP sunucusu ile yansi tutup, surekli o yansiyi kontrol
> etmek de mumkun -- olumsuz bir trafik yuku de olusturmaz.

Push tabanlı replikasyon var dediğin gibi, sadece Syncrepl Proxy'de. Proxy,
Provider ile birlikte çalışıyor ve pull ile kendi üstüne alıyor nesneleri,
sonra da Replica'lara itiyor değişiklikleri.

Ancak ***anladığım kadarıyla*** Proxy, pull sırasında hangi dalları
istediğini Provider'a söyleyebiliyor ama Replica'lar için aynı şey geçerli
değil, Proxy'de ne varsa alıyorlar üstlerine. Partial Replication sadece
Syncrepl ile mümkün, o da pull-based.