[Gelistirici] Servisler durdurulurken bağımlılıklar kontrol edilmeli mi ?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Nis 2009 Cum 22:58:18 EEST

2009/4/10 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  değişmeli mi bilmiyorum ama değiştirecekse çok dikkatli olmalı
>
>  şu anda kdebase servisi acpid ve hal a bağlı mesela, kdebase i
> kapatınca (masaüstü niye kapansın diye düşünmeyin, sadece örnek) hem
> acpid hem de hal ı direkt olarak kapatması pek hoş olmaz

kdebase acpid ve hal'a bagli ise, o zaman sorun yok, kdebase tek basina
kapanabilir. Ama acpid ve hal'i kapatacaksak, kdebase de birlikte kapanmali.
Eger kapanmasi mecbur degilse o zaman bazi kapanmalar "mutlak" bazilar ise
"tercihli" demektir. Bilmiyorum bu farklilastirma yapilabiliyor mu.

 bu servislerin ters bağımlılığı olan başka servis açıksa onlara
> bakılması lazım

Evet tabii ki.

>  bu servislerin "on" olup olmadığına bakılması lazım

 bunlar yapılabilir ama mesela ben elle hal ı çalıştırmışsam, sonra
> kdebase çalıştırmışsam, kdebase kapatılınca hal ın kapatılmaması lazım,
> bunu nasıl yaparız bilmiyorum. Bir state daha koymak belki bir yöntem
> ama bana kirli geldi.

Neden buna gerek olsun ki. kdebase hal'a bagimli, hal kdebase'e degil.
Kdebase'i kut diye kapatabiliriz sorun yok. Ama hal'i kapatamayiz.

Pisi'deki dependency mekanizmasini burada kullanamazmiyiz?  Windows'un nasil
yaptigina da bakilabilir, orda servis yoneticisinde her servisin alt ve ust
bagimliliklari listeleniyor.

--
Emre