[Gelistirici] Servisler durdurulurken bağımlılıklar kontrol edilmeli mi ?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Nis 2009 Cum 22:32:29 EEST

On Fri, 10 Apr 2009 10:53:27 +0300
Gökmen GÖKSEL <gokmen at pardus.org.tr> wrote:

> Selamlar,
> Çomar servis betiklerinde bir servisin başka bir servise ihtiyacı
> olduğu belirtildiği zaman bu servisi başlatırken bağımlılıklarını da
> başlatıyor. Fakat bağımlılıklarından herhangi birini durduğunuzda ona
> bağımlı olan servisi durdurmuyor, bu değişmeli mi ?

 değişmeli mi bilmiyorum ama değiştirecekse çok dikkatli olmalı

 şu anda kdebase servisi acpid ve hal a bağlı mesela, kdebase i
kapatınca (masaüstü niye kapansın diye düşünmeyin, sadece örnek) hem
acpid hem de hal ı direkt olarak kapatması pek hoş olmaz

 bu servislerin ters bağımlılığı olan başka servis açıksa onlara
bakılması lazım

 bu servislerin "on" olup olmadığına bakılması lazım

 bunlar yapılabilir ama mesela ben elle hal ı çalıştırmışsam, sonra
kdebase çalıştırmışsam, kdebase kapatılınca hal ın kapatılmaması lazım,
bunu nasıl yaparız bilmiyorum. Bir state daha koymak belki bir yöntem
ama bana kirli geldi.