[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
10 Nis 2009 Cum 15:24:35 EEST

On Friday 10 April 2009 15:11:30 Doruk Fisek wrote:

> Sonucta o atil bekleyen client daemonized calismak zorunda degil mi?
> Surekli acik olmali yani, onu kastetmistim.

Zaten ahenk ajanı daemonized çalışıyor.

> "Disaridan baglanti kabul eden"den kastim, istemcide ilgili jabber
> portunun acik olmasinin gerekliligiydi (sunucudan push icin). Jabber
> yazisma iletisiminde bu gerekmiyor, sadece dosya transferinde
> kullaniliyor diye hatirliyorum.

İstemci ile sunucu arasında tek bir bağlantının açık olması yeterli. Zaten
böyle bir bağlantı olmadan polling dışında bir çözüm yapmak mümkün değil. Her
türlü jabber iletişiminde bir bağlantı vardır. Dosya aktarımı hangi yöntemle
yapıldığına bağlı olarak ek bağlantılar açabiliyor ama konuyla bir ilgisi
yok.

Dinlemede bir port diyorsan o çok anlamlı bir çözüm değil, client'ın server'a
bağlantı kurup, bağlantıyı açık tutması lazım. Server da bağlı clientlara
gönderir notificationları. Öbür türlü clientlarla bağlantı kurmaya çalışması
lazım ki, uygulaması zor ve performans sıkıntılı bir yol olur.

> LDAP sunucularin LDAP istemcilerine notify gondermek gibi bir olayi
> olmasi gerekli. Yani bir jabber istemcisi yerine bir LDAP istemcisinin
> de ayni islevi gormesi gerekli.

Normal olarak böyle bir şey yok LDAP ta. Microsoft ActiveDirectory için kendi
extensionlarını kullanıyor. OpenLDAP için SYNC extension'u ile yapılabiliyor
böyle bişi demişler ama incelemek lazım.