[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
10 Nis 2009 Cum 15:11:30 EEST

Fri, 10 Apr 2009 09:12:02 +0300, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> :

> Yok atıl bekleyen bir client yeterli, ihtiyaç duyulan yerlerde
> opsiyonel de olabilir bu özellik.
Sonucta o atil bekleyen client daemonized calismak zorunda degil mi?
Surekli acik olmali yani, onu kastetmistim.

"Disaridan baglanti kabul eden"den kastim, istemcide ilgili jabber
portunun acik olmasinin gerekliligiydi (sunucudan push icin). Jabber
yazisma iletisiminde bu gerekmiyor, sadece dosya transferinde
kullaniliyor diye hatirliyorum.

> LDAP'ta temel olarak query yapabiliyorsun, notification taklidi
> yapmak için de sık sık query yapman gerekiyor belli bir veriyi. Makul
> bir sürede etki edebilmesi için bir kaç saniyede bir query lazım, e
> çok fazla client olan yerlerde de olumsuz bir trafik yükü yaratabilir
> bu.
LDAP sunucularin LDAP istemcilerine notify gondermek gibi bir olayi
olmasi gerekli. Yani bir jabber istemcisi yerine bir LDAP istemcisinin
de ayni islevi gormesi gerekli.

                   Doruk