[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
10 Nis 2009 Cum 09:12:02 EEST

On Thursday 09 April 2009 23:21:41 Doruk Fisek wrote:

> Bana cok guzel bir yontem gibi gelmedi acikcasi.
> Jabber sunucunun ittirebilmesi icin senin istemcide disaridan baglanti
> kabul eden bir jabber daemon'i calistirman gerekmeyecek mi?

Yok atıl bekleyen bir client yeterli, ihtiyaç duyulan yerlerde opsiyonel de
olabilir bu özellik.

> Ne LDAP ne Jabber'la cok icli disli degilim -- neden salt LDAP'la
> yapilamiyor bu?

LDAP'ta temel olarak query yapabiliyorsun, notification taklidi yapmak için de
sık sık query yapman gerekiyor belli bir veriyi. Makul bir sürede etki
edebilmesi için bir kaç saniyede bir query lazım, e çok fazla client olan
yerlerde de olumsuz bir trafik yükü yaratabilir bu.