[Gelistirici] initramfs'deki INIT ve LEVEL degiskenleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
9 Nis 2009 Per 15:46:39 EEST

> 2009/4/9 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>
>
> init=3 değil de sadece 3 ya da X kullanmak gerekiyor diye biliyorum.
>
> Ayrıca olay grafiksiz modda açmaksa
>
> mudur=xorg:off
>
> işini halletmesi lazım.

Evet haklisin, 1 veya 2 ekledigimde single ve multiuser modda grafik
ekransiz acildi. Ancak mudur=xorg:off paramaetresi bir ise yaramiyor 3 ve
sonrasi runlevel'larda. 2 pratikte bu is icin uygun geldi bana.

2009/4/9 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> Böyle bir kullanım yok benim bildiğim kadarıyla. init= parametresi ile ilk
> çalıştırılacak uygulamanın yolu veriliyor. runlevel numarası tek başına
> parametre olarak veriliyor.

OK, yukardaki gibi hallettim. Sanirim baska dagitimlardaki aliskanliklardan
aklimda oyle kalmis. (google da yardimci oldu bu hatada)

> Bildigim kadari ile init 2 veya init 3 seviyesi multi user ama grafiksiz
>
> Debian benim bildiğim kadarıyla grafik mod için 3'ü kullanıyor. Az önce
> Ubuntu'ya da baktım. O da 2 kullanıyor. Fedora'da son durumu bilmiyorum;
> ama 5
> kullanıyordu. Yani bu konuda bir konvansiyon yok gibi. Her dağıtımın bir
> tercihi var.

OK, bizimki de guzel olmus, 1 diyince single user, 2 diyince multiuser
aciliyor.

Runlevel 2'de hicbir servis calismiyor.

Halen, tum acik servislerin calistirildigi, multiuser ama xorg'un
calismadigi, bir nevi sunucu tarzi acilis yapmanin yolunu bulabilmis degilim
:)   (mudur=xorg:off calismiyor,  init 3 herseyi calistiriyor grafik dahil,
init 2 servisleri calistirmiyor)

Not: sistemde kde4 calisiyor, belki mudur bunu etkileyemiyordur acilista....

--
Emre