[Gelistirici] initramfs'deki INIT ve LEVEL degiskenleri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Nis 2009 Per 14:06:07 EEST

Perşembe 09 Nisan 2009 tarihinde, Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> Onur Hocam anlamaya calisiyorum. Ancak ben init 3 degil, init=1 desem ya da
> "single" anahtar kelimesini eklesem de single user modda calistiramiyorum
> sistemi.

Böyle bir kullanım yok benim bildiğim kadarıyla. init= parametresi ile ilk
çalıştırılacak uygulamanın yolu veriliyor. runlevel numarası tek başına
parametre olarak veriliyor.

> Bildigim kadari ile init 2 veya init 3 seviyesi multi user ama grafiksiz
> mod olarak "common practice" olmus durumda. Belki biz de bu practice'i
> takip edebiliriz.

Debian benim bildiğim kadarıyla grafik mod için 3'ü kullanıyor. Az önce
Ubuntu'ya da baktım. O da 2 kullanıyor. Fedora'da son durumu bilmiyorum; ama 5
kullanıyordu. Yani bu konuda bir konvansiyon yok gibi. Her dağıtımın bir
tercihi var.