[Gelistirici] initramfs'deki INIT ve LEVEL degiskenleri

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Nis 2009 Per 12:51:10 EEST

Thursday 09 April 2009 Tarihinde 12:44:21 yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Bugun sistemi multiuser modda ama grafik ekran olmadan acmak icin,
> acilistaki GRUB kernel parametresinie init=3  eklemeyi denedim. Ancak
> sisteem '3' u anlamadigini soyleyerek boot etmeyi reddetti.
>
> init'in icine baktim, ilgili satirlar soyle:
>
> parse_cmdline() {
>     for x in `cat /proc/cmdline`; do
>         case "${x}" in
>             [0123456Ss])
>                 *LEVEL=${x}*
>             ;;
>

>             ;;
>             init=*)
> [...]

 Bu bizim aldığımız bir karardı, init 3 den yukarısı öntanımlı olarak
birbirinden farklı değil, belki bu kararı değiştirebiliriz.

 Bu init seviyesi /etc/inittab daki açılış seviyelerini belirliyor, 3 ve
üstünün kendi arasında farklı olmasını istersek o seviyelerin müdür tarafından
anlaşılması (inittab da müdür e verilen parametreler olması) gerekiyor