[Gelistirici] Pardus 2009 Depoları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
7 Nis 2009 Sal 22:44:38 EEST

On Tue, 7 Apr 2009 20:24:22 +0300
Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com> wrote:

> Bu tam Türk işi yahu :)

 Son öneriyle ilgili fazla bir itiraz gelmedi, bu iş için de 2009
sürümünü bekletmek anlamsız olmaya başladı, 2009 deposunu açmak için
bunu beklemek istemiyorum artık.

> Depo ortaya çıktıktan sonra insanlar paketlerini bileşenlere
> yerleştirirken, bileşenlere kendi anladıkları şekilde yaklaşacaklar.
> İçinden (örnek tam oturmayabilir ama ne demek istediğimi
> anlayacağınıza eminim) hem uygulama hem kitaplık çıkan bir paketi ben
> uygulamalar altına koyarım ama bir başkası "ya bunun içindeki kitaplık
> daha önemli" deyip kitaplıklar altına koymak isteyebilir?

  Burada ne demek istediğini anladım, sanırım söylemeyi unuttum ama bu
tarz "adını koyabildiğimiz" noktaları anlatan bir belge hazırlayacağım
zaten.

> Her bir bileşenin açıklaması ve tanımı da olsa, içlerinde ne tür
> paketler olacağı önceden belirlense, birden fazla bileşene
> yerleştirilebilir durumda olan paketlere yaklaşım netleştirilse,
> bileşenlerin açıklamalarına "bileşen politikası"na göre hem eski
> paketleri, hem de bundan sonra eklenecek paketleri yerleştirsek,
> herhangi bir paketi bir bileşene yerleştiremediğimiz zaman gerekiyorsa
> bileşen tanımlarımızı güncellesek, sonuç olarak daha etkin, etkili,
> kişilerden bağımsız ve kalıcı bir çözüm elde etmiş olmaz mıyız?

 Bileşen işi böyle "adı rahat konulabilir" bir şey olsaydı böyle bir
referans hazırlayıp ona göre gitmek mantıklı olurdu, ancak iş o kadar
dallı budaklı ki bırakın herkesi memnun etmeyi ben kendi hazırladığım
öneride bile hala tereddütte olduğum paetler var. Hem bileşenler çok iç
içe olabiliyor (security / network / hardware) hem de paketler bir çok
farklı iş için kullanılabiliyor (mesela nmap).

 Bileşenlerin listelerini çıkarırken diğer popüler dağıtımlara,
standart oluşturmaya çalışan merkezlere (freedesktop), belgelerine (ki
çoğu dağıtımda bileşen belgesi bulamadım), yazılım takip
sitelerine (freshmeat), programların açıklamalarına, desktop
dosyalarına vs. pek çok kaynağa baktık ve "anlamsızca karmaşık" olmayan
bu yapı çıktı sonuçta. Genel olarak kabul görmüş görünüyor, bu yüzden
de bu hali ile kullanıp detayları yolda belirleyebiliriz.

 Yine de ne kadar belgelesek de adını koyamayacağımız, kararsız
kalacağımız yerler olacak (bluetooth hardware mi network mü, nmap
security mi network mü gibi), bu durumlarda başta bileşen sorumluları
ve depo sorumluları olmak üzere paketin gideceği bileşeni tartışıp
belirleyebiliriz.

> Diğer bir deyişle, 150 tane paketi nereye yerleştireceğimizi
> bulamıyorsak bileşen tanımlarımızın ve bileşen politikamızın
> bulunmamasının bunda bir etkisi olabilir.

 Asıl sebep o 150 paketi benim ya da bileşenlerle ilgili yorum yapan
kişilerin "paketin gitmesi gereken bileşeni belirleyecek kadar"
tanımıyor olmamız. Bu konuda paket sahiplerinin (şimdiki ya da şu anda
sahipsizse eski) en azından fikir yürütmelerini bekledim ama şu saate
kadar ses çıkmadı, umarım paketler 2009 a hazırlanırken gerekli
değişiklikler yapılır.

> Bileşen politikası belirleme işini severek ve isteyerek yaparım, fekat
> zaman mevzusu sizin için biraz sıkıntı olabilir, sadece Pazar günleri
> yoğunlaşabilirim bu işe çünkü. Tabii "bileşen politikası da nereden
> çıktı şimdi yahu" da diyebilirsiniz ;)

 "Bu konuyu 2 aydır konuşmuyor muyuz" diye düşünmedim değil :)

 Dediğim gibi yolda, kalan detayları netleştireceğiz, bileşenler iyice
oturduğunda da belgesini yazmak niyetindeyim.