[Gelistirici] son güncellemelerin ardından kablolu bağlantısı

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
26 Eyl 2008 Cum 08:23:52 EEST

2008/9/22 İşbaran Akçayır <isbaran at gmail.com>

> <http://picpaste.com/error4.png>Asıl sorunun bu gibi görünüyor ( yani bana
> öyle geliyor )
>
> Bunun için de şöyle bir senaryom var, dhcp'den ip aldığın router'ın sana
> vermeye çalıştığı ip (192.168.1.36) ağda başka bir makinede var. dhcp
> lease lerini temizlemek maksadıyla ip aldığın cihazı kapatıp açıp, ağda
> aynı ip de başka makine olmadığından emin olup tekrar deneyebilir misin ?

Sırf bunu denemek için başka yerden internete bağlantım, sonra kablosuz
internet bağlantısında bir sorun olmadığını, gayet bağlanabildiğimi gördüm.
Sorun bir tek kabloluda tekrar edilebiliyor. Pardus'ta yaptığım
değişiklikler hatırladığım kadarıyla şöyle:

- Xfce4.6_alpha sürümünü kullanıyorum. Xfce paketleriyle özenle ilgilenmeye
çalışıyorum.
- Bunun dışında, alan darlığı nedeniyle kullanmadığım KDE paketlerini
kaldırıp, pisi önbelleğini mecburiyetten kapalı tutuyorum.

Kaldırdığım paketler arasında Tasma gibi system.base'de yer almayan paketler
de vardı, onun veya onun gibi paketlerin herhangi bir bağımlılıklarının da
sistemde yer almaması sebebiyle güncellenememiş & kurulamamış bir paket
olabilir mi diye düşünmekteyim (birazdan yatacağım, akşam kalktığımda bu
cümleyi bir daha okuyacağım).