[Gelistirici] son güncellemelerin ardından kablolu bağlantısı

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
22 Eyl 2008 Pzt 06:10:27 EEST

Gökmen Görgen wrote On 22-09-2008 04:09:
> İnternet bağlantımın zayıflığı nedeniyle uzun müddet 2008.1 sürümüne
> geçememiştim. 20 eylül'de yaptığım güncellemelerin ardından internete
> bağlanamaz oldum:
> http://picpaste.com/error.png

network-manager otomatik olarak daha önce kullandığın bağlantıyı up
etmeye çalıştığında, yani o bağlantı için dhcp çalıştırdığında, dhcp
bitene kadar o bağlantı için yanıt gelmiyor, o yüzden arayüzde
görünmüyor ve bu mesajı veriyor. dhcp başarılı ya da başarısız
sonlandıktan sonra bu mesajı almazsın ve bağlantıyı nm de görebilirsin.
Bunun sebebi bu sanırım.

> *2008-test deposu* kullanmıyorum. 2008-test deposundan comar'ı kurup tekrar
> denediğimde, bu sefer terminalde veya network-manager grafik arayüzünde
> aşağıdaki hatayı almaya başladım:
> http://picpaste.com/error2_1.png

Bunu yapman iyi olmamış, stable daki comar sürümünü bilmiyorum ama
network-manager değişiklikleri çomarla beraber oluyor ve birbirlerine
sürümü sürümüne bağımlı oluyorlar.

> Normalde *ifconfig* çıktısında eth0'i göremiyorum. Bu sebeple önce "ifconfig
> up eth0" deyip, sonra dhcpcd'yi çalıştırdığımdaysa:
> http://picpaste.com/error4.png

Asıl sorunun bu gibi görünüyor ( yani bana öyle geliyor )

Bunun için de şöyle bir senaryom var, dhcp'den ip aldığın router'ın sana
vermeye çalıştığı ip (192.168.1.36) ağda başka bir makinede var. dhcp
lease lerini temizlemek maksadıyla ip aldığın cihazı kapatıp açıp, ağda
aynı ip de başka makine olmadığından emin olup tekrar deneyebilir misin ?

İyi sabahlar :)