[Gelistirici] GTK sistem yerelleri

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
9 Eyl 2008 Sal 12:15:28 EEST

Doruk Fisek wrote On 09-09-2008 09:18:
> Tue, 9 Sep 2008 07:23:24 +0300, Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> :

> Bu mantikla "upstream'in verdigi ozellikleri saglamiyoruz (disable-hede
> ile)", "upstream'in desteklemedigi bir bicimde yazilima ek ozellik
> ekliyoruz (belki kararliligini bozuyor)", "upstream'in ontanimli ayar
> dosyasinda kendi keyfimize gore degisiklik yapiyoruz" denebilir.
>
> Ortada iki tane secenek var : Ya ucup kacmayip upstream ne sagliyorsa
> onu sunup, zorda kalmadikca yazilimi yamamayacaksin ve ozgur
> yazilimlarin aynasi olan bir dagitim olacaksin (aka Slackware); ya da
> [...]

Benim anlatmak istediğim bu. Ondan olsun, bu dil de olsun dediğimiz
zaman /usr/share/locale yerelleştirme çöplüğü oluyor. Kullanıcının
kullanmayacağı diller sistemde bulunuyor.
Paket boyutu az olabilir, toplu halde açıldığı zaman 15mb yer kaplıyor.
Başka paketlerdende dosyalarda geliyor. Sonuçta /usr/share/locale dil
çöplüğü oluyor.
/usr/share klasörümde en fazla boyutu, doc ,sonra locale kaplıyor. doc'u
yeri geldiği zaman kullanıyoruz. local'i ne kadar kullanıyoruz ki?(3-5
dil hariç).

Yerelleştirmeye katılan geliştiriciler fazlalaştığından, paket yerel
boyutları şişiyor. "Bu program benim dilimde de olsun" diye düşünüyorlar.

Ben kedi paketlerimden kullanılmayacak yerelleri silmeyi düşünüyorum.
Bazı paketlerin 2,3 yereli olabiliyor. Pardus olarak bunu sistemde
tutuyoruz.

Çözüm:
[1] Pardus'un desteklediği diller ayrı bir paket olsun,
desteklenmeyenler kaldırılılsın.
[2] Pardus'un desteklediği diller paket içinde olsun, desteklenmeyenler
kaldırılsın.
[3] Desteklenen ve desteklenmeyen diye ayrı paketler olsun.
[4] Ne olduğuna bakılmaksızın, yerellere göre ayrık paketler olsun.

Ortak çözüm olarak kullanılmayan diller sistemde bulunmayacak.