[Gelistirici] GTK sistem yerelleri

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
9 Eyl 2008 Sal 09:07:01 EEST

Merhaba;
Salı 09 Eylül 2008 tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> Değil malesef. Yapılan şeyin paketçisi de dahil geliştiricilerin çoğundan
> onay aldığını varsayıyorum (Şahsen depoda 5-10K lık dil paketleri benim pek
> hoşuma gitmemeye başladı).

Benim de çok hoşuma gitmiyor ama desteklenen / desteklenmeyen diller ayrımı
iki gün sonra yeni bir dil desteklemeye başladığımızda sorun oluyor. O
nedenle şu anda doğru şekilde bölmek kötünün iyisi çözüm gibi geliyor bana.

Bu arada paketi derlediğinizde oluşan paket boyutları nedir  - gtk2 ne kadar
küçüldü, localler gerçekten 5-10 K mı ?

> * Source içindeki IsA tagı silinip her alt paket için ayrı IsA tagı
> belirtilmeli. locale paketleri için locale:<dil kodu> kullanılmalı. Dil
> kodu pisi rng'de yer alanlar arasından seçilmeli tabi.
>
> * Her alt paketin Summary'si olmalı. Paket yöneticisinde böyle hoş
> durmuyor.

Bu ikisi özellikle önemli - depoda buna uymayan paketler var, zamanımız
olduğunda onları da düzeltmeliyiz.

> * locale paketlerinin system.locale içinde durması bana tuhaf geliyor.
> Orası temel sistemi ilgilendiriyor. Bunun için desktop.gnome.i18n bileşeni
> oluşturulsa daha iyi olacak sanki? Hatta paketlerin adı gtk2-i18n-xx
> şeklinde mi olsa acaba? glibc paketinden gelenler locale bilgileri
> içerirken bunlar sadece çeviri içeriyor. Bu çok da önemli değil yine de.

Yo, bence bu da önemli - kde i18n paketleri desktop.kde.i18n bileşenini
kullanıyor. gtk2-i18n-xx daha doğru bence de.

> * Release commenti daha iyi olabilir.

Pakette bu kadar büyük bir değişiklik için çok yetersiz bence de - altı ay
sonra pakette bir sorun çözmeye çalışırken eksik yazılan history'leri kimse
pek iyi anmıyor.

> glibc paketinde de benzer eksikler olduğunun farkındayım; ancak ben hala bu
> paketlerin (glibc de dahil) bu şekilde parçalanmasının artık gerekli olup
> olmadığı konusunda takıldım.
glibc paketi 8 MB, lokalleri toplam 12 MB. 136 lokal var, sadece 9 tanesi
CD'ye giriyor ve standart kullanıcının sistemine kuruluyor.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]