[Gelistirici] Paket Arama

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
5 Eyl 2008 Cum 01:59:47 EEST

On 04 Sep 2008 Thu 14:56:14 Ahmet Emre Aladağ wrote:
> package - path
> ikililerini INSERT into ifadeleri olarak bir metin dosyasına kaydediyor
> (output.sql)
>
> 2) output.sql sıkıştırılarak (metin olduğu 70MB'lık bir dosya 8-9MB'a iner
> sanırsam) günde bir web sunucusuna sync'leniyor. 3) Web sunucusu files
> tablosunu yeniden oluşturup aldığı sql dosyasını MySQL sunucusuna import
> ediyor. Bu süreç oldukça kısa (gibi). Bu süre içerisinde site bakım moduna
> geçiyor. 4) Django güncel veritabanını sorgulamalar için kullanıyor.

Yaklaşık 1 seneden daha fazladır böyle birşey PHP ile düşünülmüştü ve aynı
yöntem kullanılıyordu. Ancak bu yöntemin kullanışlılığı konusunda emin
olunamadı ve kabul görmedi. PiSi API'sini tek başına kullanıp birşeyler
yapmak en mantıklısı.

> Diğer bazı dağıtımların sitelerinden farklı olarak sub-path (örn:
> "pisi/cli" ) ve her türden dosya araması (exeler harici) da yapılabiliyor.
>
> Şu anda bu sql oluşturma, import vs işlemlerini elle yaptım, django da
> taslak halinde.
>
> Hangi özelliklerin olmasını istersiniz sitede? Ona göre site(url vs.)
> yapısını kurayım...

Madem django kullanılıyor, neden SQL ile uğraşmak zorunda hissediyorsun
kendini? Depoların kaynaklarını sunucu üzerinde eklenir ve PiSi API'si ile
kolayca alınabilir. Biraz PiSi API'sini karıştırarak kaynak depodan bir paket
arama, paket bilgisi alma gibi işlemleri basitçe yapabilirsin.

Uzun lafın kısası bu SQL yöntemi çok kullanışsız, ilerde baş ağrıtır. PiSi
API'si kullanmak ve Django ile bunu yapmak varken hiç de mantıklı gelmiyor..

Kolay gelsin,
Eren