[Gelistirici] Paket Arama

Ahmet Emre Aladağ emre at emrealadag.com
4 Eyl 2008 Per 14:56:14 EEST

Merhabalar,

Dosyaların hangi paket içerisinde olduğunun aranabilmesi için ufak bir
site(django ile) taslağı yaptım. Çalışma prensibi şöyle:
1) Buildfarmda çalışan bir python betiği
pisi.db.installdb.InstallDB().get_files ve list_installed fonksiyonlarını
kullanarak

package - path
ikililerini INSERT into ifadeleri olarak bir metin dosyasına kaydediyor
(output.sql)

2) output.sql sıkıştırılarak (metin olduğu 70MB'lık bir dosya 8-9MB'a iner
sanırsam) günde bir web sunucusuna sync'leniyor.
3) Web sunucusu files tablosunu yeniden oluşturup aldığı sql dosyasını MySQL
sunucusuna import ediyor. Bu süreç oldukça kısa (gibi). Bu süre içerisinde
site bakım moduna geçiyor.
4) Django güncel veritabanını sorgulamalar için kullanıyor.

Diğer bazı dağıtımların sitelerinden farklı olarak sub-path (örn: "pisi/cli"
) ve her türden dosya araması (exeler harici) da yapılabiliyor.

Şu anda bu sql oluşturma, import vs işlemlerini elle yaptım, django da
taslak halinde.

Hangi özelliklerin olmasını istersiniz sitede? Ona göre site(url vs.)
yapısını kurayım...

--
Ahmet Emre Aladağ
http://www.emrealadag.com