[Gelistirici] 2009 yol haritası.

selim ok selimok at gmail.com
26 Eki 2008 Paz 15:27:36 EET

26 Ekim 2008 Pazar 00:47 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazdı:

>  bunu anlamadım. Yeni sürüm için distupdate niye blocker olsun
> ki ? MS ürünlerinde ya da Apple da ya da çoğu dağıtımda "majör
> güncellemeler" blocker mı, olmazsa olmaz bir özellik mi ki bizim için de
> öyle olsun ?

Apple'i pek takip etmedigimden bilmiyorum ama MS genelde ürünlerini ortalama
3 yil arayla filan cikariyor. Gerci kullanicilarin yüzde kaci bir kez kurup
3 sene kullanabiliyor bilemiyorum. Ancak biz yaklasik senede bir sürüm
cikartiyoruz, her sene kullanicilara yeni sürüm yeni kurulum demek bazi
seyleri anlamsizlastiriyor.

Neden anlamsizlastiriyor ona degineyim. Hedefimiz bilgisayar okur yazari
insanlar ve bu insanlarin bilgisayar hastasi insanlar olmalarini
beklemiyoruz. Örnegin bir 2007 gibi harika bir sürüm cikariyoruz, Bakkal
Mehmet amca kuruyor bilgisayarina, yapiyor ayarlarini, bilincli bilincsiz
tüm dosyalarini atiyor home dizinine, güncelleye güncelleye geliyor 2007.3'e
fakat 2008'e gecemiyor. Yapmasi gereken isleri hepimiz assagi yukari
biliyoruz. Normal bir kullanicinin yapmak isteyecegi türden isler degil ve
maalesef bu insanlar malum isletim sisteminde oldugu gibi cagiracak komsu
cocugu da bulamiyorlar ki, "Yigenim gel bizim bilgisayara bir el at"
desinler.

>   Bazı dağıtımlarda distupdate in yapılabildiğini biliyorum, ama
> (debian ver türevleri bu konuda biraz daha iyi sayılsa da) çoğu
> distupdate in patladığını, sorun çıkardığını, sistemin kullanıcı
> hesabının kullanılmaz hale geldiğini, genelde kullanıcı hesabının
> düzeltilmesi için de uzman bir müdahalenin "kullanıcı ayarlarına"
> yapılması gerektiğini çok gördüm yaşadım. Mesela bu işin otomatik
> olması / olmaması konusunda da kararsızım.

Acikcasi isin teknik yönünü agirlikli olarak düsünmeden bildirdim fikrimi.
Eger bu is cok zor olacaksa, yapilmasinin önünde büyük engeller varsa o
zaman bir sey diyemem. Fakat biraz ek calisma ile bile mümkünse bu,
kullanicilarin hayatini kolaylastiran dagitim yapma konusunda baskalarindan
bir adim daha ilerde oluruz.

  Yeni sürümün çıkışını engelleyecek kadar önem verdiğimiz bir
> güncellemenin de kaya gibi sert olması, arkasında sağlam durmamız
> gerekiyor. Gerçekten bu konuda o kadar çok emek harcamaya değer mi ?
>

>  Yoksa herkesin yaptığı gibi "sorumluluk size ait, çatlasa da patlasa
> da update etmiş sayılırsınız" gibi bir şey yeterli olur, kötü de
> olsakağıt üstünde distupdate yaptırıyoruz deriz mi demeliyiz ?

Bu gecisi mesela depo adresi degisikligi ile yapabiliriz ve bunun
anlatildigi tüm belgelerde üzerine basa basa sorun cikabilecegini anlatiriz.
Eminim kde'nin hededot uygulamasinin ayarlarinin kaybolmasi, tüm kde
ayarlarini yeniden yapmaktan yada tüm tarayici yer imlerini geri yüklemekten
daha kolay gelecektir kullanicilara ve pek azi bunu dert edecektir.

Benim düsüncelerim böyle efenim.

Saygilar, sevgiler,
Selim

--