[Gelistirici] 2009 yol haritası.

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Eki 2008 Paz 01:47:12 EEST

On Fri, 24 Oct 2008 22:20:32 +0200
"selim ok" <selimok at gmail.com> wrote:

> Benim mutlaka olmalı dediğim tek bir husus var: ne olursa olsun
> kullanıcılara 2008'den 2009'a güncelleme ile geçiş şansı tanınmalı.

 Olanaklarımız dahilinde bu geçişi yapabildiğimiz yerde yapalım.
2008-2009 geçişinde temel bileşenlerde python dışında ciddi bir
sıkıntı yaşamayacağımızı tahmin ediyorum. Hatta en çok çekindiğim
KDE'nin ayar dosyalarıydı, ki Gökçen'in dediğine göre orada da fazla
sıkıntı yaşamayacak mışız, yine de 4.2 sürecinde ne olacağını
bilmiyoruz, ben kullanıcı ayarlarıyla ilgili ufak tefek sorunlar
çıkacağını tahmin ediyorum. Çıkmazsa ne mutlu deriz :) Ama...

> Bu sağlanmadan sürüm çıkartılmamalı.

 bunu anlamadım. Yeni sürüm için distupdate niye blocker olsun
ki ? MS ürünlerinde ya da Apple da ya da çoğu dağıtımda "majör
güncellemeler" blocker mı, olmazsa olmaz bir özellik mi ki bizim için de
öyle olsun ?

 Bazı dağıtımlarda distupdate in yapılabildiğini biliyorum, ama
(debian ver türevleri bu konuda biraz daha iyi sayılsa da) çoğu
distupdate in patladığını, sorun çıkardığını, sistemin kullanıcı
hesabının kullanılmaz hale geldiğini, genelde kullanıcı hesabının
düzeltilmesi için de uzman bir müdahalenin "kullanıcı ayarlarına"
yapılması gerektiğini çok gördüm yaşadım. Mesela bu işin otomatik
olması / olmaması konusunda da kararsızım.

 Yeni sürümün çıkışını engelleyecek kadar önem verdiğimiz bir
güncellemenin de kaya gibi sert olması, arkasında sağlam durmamız
gerekiyor. Gerçekten bu konuda o kadar çok emek harcamaya değer mi ?

 Yoksa herkesin yaptığı gibi "sorumluluk size ait, çatlasa da patlasa
da update etmiş sayılırsınız" gibi bir şey yeterli olur, kötü de
olsakağıt üstünde distupdate yaptırıyoruz deriz mi demeliyiz ?

 Not: Büyük ihtimalle 2009 geçişi fazla sıkıntılı olmayacak ve
yukarıdaki çatlama patlama durumu pek olmayacak, ama yeri gelmişken
ileriye dönük de bu konuyu konuşursak iyi olacağını düşünüyorum