[Gelistirici] Review süreci hakkında

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
25 Eki 2008 Cmt 18:54:14 EEST

Merhaba,

Review süreci hakkında önemli sıkıntılar var sanırım. Belki daha önce de
konuşulmuştur ancak sıkıntı devam ettiği için tekrar yazmak istedim. Şu
haliyle review süreci işlemiyor pek. Ya da çok ağır işliyor. Ayrıca bekleyen
paketlerden, nerdeyse review diye yeni bir depo oluşacak.

Şu durumda:

1. Onur Küçük de olmasa review süreci tamamen tıkanacak. Herkesin meşguliyeti
vardır mutlaka ancak buna da vakit ayrılmalı diye düşünüyorum. Özellikle daha
tecrübeli geliştiricilerin review yapması daha önemli.

2. Fazlaca bekleyen veya beklemek istemeyen paketler için hatır-gönül ilişkisi
kurulmaya başlandı. " bir paketim var reviewde bakar mısın, hatta OK verir
misin " gibi. Çünkü ancak bu şekilde review'de tozlanmaktan kurtuluyor
paketler.

3. Dışardan paket gönderen, paketçi-katkıcı adayları için heves kırıcı bir
işlev görüyor. Ancak dürte dürte birilerinden yanıt alınabiliyor.

Bu süreci hızlandırmak ya da en azından bir düzene oturtmak ve canlandırmak
için birşeyler yapılamaz mı ? Bir review sorumlusu seçilebilir, review için
bir deadline belirlenip buna göre mutlaka bu tarihe kadar review yapılması
istenebilir.  Çözüm konusunda net bir önerim yok açıkçası

Ya da herhangi bir yaptırıma gitmeden, herkes ilgilenebileceği, anlayabileceği
paketler için review yapsa, biraz daha zaman ayırabilse ?

Öneriler, görüşler ?