[Gelistirici] Suspend sorunları

Furkan Duman coderlord at gmail.com
23 Eki 2008 Per 10:46:36 EEST

23 Ekim 2008 Perşembe 00:01 tarihinde Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> yazdı:
>  * Yeni pm-utils'de betikler 2 parametre alıyor. Sanırım parametre kontrolünü
> kaldırsak iyi olacak.

Tamam kaldırayım.

>  * suspend sonrası pm-utils betikleri bağlantı kurulmasını bekliyor. Bağlantı
> kuruluncaya kadar betik sonlanmadığı için sonraki betikler geç
> çalıştırılıyor. Başarısız bağlantı olduğunda da hata kodu döndürdüğü için
> kpowersave suspend başarısız oldu diye log dosyasını görmek isteyip
> istemediğizi soruyor. Betiğin beklemesine ve hata kodu döndürmesine gerek yok
> sanki.

Bunun farkındayım ancak interface'leri up etmek için asenkron çağrı
yaptığımda Çomar bunu gerçekleştiremiyor. Hatta şu an Müdür'ün
içindeki asenkron network up komutu da bu yüzden çalışmamakta. Bahadır
ile yaptığım görüşmede, Bahadır bunun Çomar ile ilgili bir sorun
olduğunu ve ileride çözüleceğini belirtmişti. Bu sorun çözülene kadar
nasıl birşey yaparız bilmiyorum. Senin bir önerin var mı?

Oradaki kod asenkron olması için şöyle olmalı.

obj = bus.get_object("tr.org.pardus.comar", "/package/%s" % script,
introspect=False)
obj.setState(profile, state,
dbus_interface="tr.org.pardus.comar.Net.Link", ignore_reply=True)

Bahadır ile yazışmamız da şöyle:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Furkan Duman
> Ignore_Reply=True olduğunda up olmuyor demek istedim. Gönderdiğim
> betik ile deneyebilirsin. Ignore_Reply vermediğimde up veya down
> olabiliyor.

COMAR'a i18n desteği ekleyince oluştu sanırım bu hata. Log'a düşen "Unable
to query PolicyKit" hatasının sebebi de aynı şey. Ignore_reply ile
çalıştırınca, sorgu henüz COMAR'a ulaşmamışken uygulama kapanıyor ve
uygulamanın hangi kullanıcı tarafından çalıştırıldığını öğrenemiyor COMAR,
sonra da komutu uygulamaya geçmiyor.

Problemi çözmek için Müdür'de ignore_reply=False yapınca boot süresi çok
uzuyor. /etc/fstab içinde NFS disk varsa ignore_reply=False yapıyor
mesela, orada epey bekliyor.

Bir süredir COMAR refactor ile uğraşıyorum, bu problem ortadan kalkacak.

> Keşke otomatik tarama yapan sabit bir profil olsaydı :) Sadece onu seçerdim ve
> böylece evde suspend ile kapatıp işte açınca yine hazır bir bağlantım olurdu.
> 2009'da bu tür profiller olursa çok iyi olacak. Sabit bir dhcp profili ve
> uygun bir ap'ye otomatik bağlanan profil gibi.

Şu an auto-connect sanırım ayrı bir applet. Bunu kablosuz link betiği
içine taşırsak, SSID'yi bulamazsa kayıtlı farklı bir AP'ye
bağlanmasını sağlayabiliriz sanırım. Bir ara bununla da ilgileneyim.

--
Furkan Duman