[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
23 Eki 2008 Per 10:11:01 EEST

22 Eki 2008 Çar tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Belki konu dışına çıktım ancak Pardus çekirdek ekibi, diğer
> geliştiricilerini yeterince sahiplendiğini düşünmüyorum. Uğraşıp,
> birşeyler geliştirip, listeye yorum almak için yazdığınızda veya bir
> soru sorduğunuzda çoğunlukla yanıt/yorum alamayacağınızı şimdiden
> kabul etmelisiniz veya o koca ekipten sağolsun 1 kişi çıkıp birşey
> yazar.

Bence burası biraz abartılıyor. Son iki aya ait arşivlere baktığımda pek öyle
görünmüyor açıkçası.

Her geliştiricinin her konuda bilgisi olması da mümkün değil. Biliyorsunuz,
son zamanlarda ekipten ayrılanlar oldu ve birçok paket sahipsiz kaldı.
Dolayısıyla bunlarla daha önce ilgilenenler listeyi takip edemediği için
yanıt bulmak zor oluyor. Bu yüzden bakımı yapılmayan paketleri belirlemeye
çalışıyoruz.

> Liste dili İngilizce olduğunda daha mı çok yazışacağız merak içindeyim. :)

Bundan sonraki dönemde belgelendirmeye daha fazla eğilmeyi düşünüyoruz.
ChangeLog vs. yazmaya başlamamız da bu kararın sonuçlarından biri. Eğer devel
listesinde daha fazla yazışma olursa bunun nedeni İngilizce değil; izlenen
yeni politika olacak :)