[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
22 Eki 2008 Çar 21:23:45 EEST

On Wednesday 22 October 2008 21:01:50 Ozan Çağlayan wrote:

> Dağıtımı biraz daha dışarıya açabilmek amacıyla,

Pardus'un dışa açılması gerçekten önemli ve bu konuda dil problemlerinden kaynaklı eksikler
çoğunlukta. En son #pardus-en kanalında, planet.pardus.org.tr yi takip eden bir yabancı, pardus
projesi neden bu kadar sessiz gibi birşey sormuştu bana. Şu durumda pek çok harikulade gelişmeye
ancak geek tabir olunabilecek kullanıcılar ulaşabiliyor :)

> - Geliştirici listesi içeriğinin "ingilizce" devam etmesini ve bir süre
> sonra da listenin kapatılarak tüm üyelerin pardus-devel'e göç etmesini
> şiddetle öneriyor ve gerekli buluyorum,

Bu durumda listeyi takip eden yerli kullanıcının durumu ne olacak ? Bunun yerine, yabancı
kullanıcıların pardus-devel listesinden haberdar edilmesi ve bu listenin işlerliğinin arttırılması
iki taraflı bir çözüm olabilir.

> - liste.pardus.org.tr'ye, eğer yoksa lists.pardus.org.tr gibi bir alias
> eklenmesini, sitenin düz http dizin listelemesinden ziyade her listenin
> en fazla 1 paragraflık bir açıklamasının olduğu düz HTML bir sayfa
> sunmasını öneriyorum,

Arora içine default pardus yer imlerini eklemeye çalışırken, benim de aklıma gelen bir konuydu.
Böyle olması gerçekten güzel olur. Ek olarak gezegen için de aynısı yapılmalı diye düşünüyorum.
Harici bir anasayfa olmalı ve bu sayfada kullanıcı ( belki system localine göre ) ingilizce veya
türkçe içeriğe yönlendirilmeli. Şurda[1] görüldüğü gibi:.

> - Bu işlere girişilecekse, tarihsel amaçlı olanlar dışında ölü haldeki
> listelerin mümkünse kapatılmasını da öneriyorum (staj2007, staj2008).
>
> Topluluğa bu bağlamda katkı sağlayacak fikir, eleştiri ve yorumlarınızı
> bekliyorum

Maalesef bu konudaki en büyük eksiklik pardus.org.tr sanırım, şurdan[2] görüleceği üzere hala 2008.1
haberi bile girilmemiş. Bu konuda çalışmalar yapılıyordur mutlaka ancak hızlandırılması gerekiyor.

Ayrıca bir ara bir bülten çıkarılmıştı[3]. Ne oldu akıbeti bilmiyorum ama güzel bir fikirdi, iki
dilde devam ettirilmesi de çözüme katkı sağlayacaktır.

1.http://pardus-wiki.org/
2.http://pardus.org.tr/eng/index.html
3.http://pardus.org.tr/bulten/index.html