[Gelistirici] programcılık konusunda neler yapılabilir ??

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
22 Eki 2008 Çar 20:23:14 EEST

Çarşamba 15 Ekim 2008 tarihinde, Özcan VURAL şunları yazmıştı:
> ben ve benim gibi windows ortamında program geliştirmiş birçok kişinin
> aslında hayalidir platform bagımsız yazılım geliştirmek..
Bunlar hayal değil, gerçekleştiren birçok insan var, gerçekleştirmek için
gerçekten çalışmak gerek.

> bu aşamada birçok alternatif olmakla birlikte windows taki IDE lerin
> kolaylıgını beklemekte birçok kişi ..
Yanlış burada başlıyor zaten. Programlama işinin sadece IDE' ler ile yapılan
bir iş olmadığını öğrenmek gerekiyor. Tabi ki IDE' lerin kolaylığı işe yarar
fakat IDE yok diye program geliştirememek yanlış bir yaklaşım.

> Delphi,C#,Visual Basic vs.
Kısmen platform bağımlı dillerden bahsediyorsunuz.

> bunun karşılıgında linuxta olan birçok dil var ancak bunlar hakkında ne
> türkçe döküman bulmak kolay nede bunların kurulumu vs.
Programlama için en azından temel İngilizce biliyor olmanız gerekiyor. Fakat
zaten birçok Türkçe dokümanda bulunmakta, yeterince arama yapmamışsınız. [1]

> bu aşamada pardus ekibi olarak neler yapılabilir ??
Bu ne Pardus ekibinin ne de bu listenin konusu.

> mono,python,c++,java yada her ne ise birisini baz alıp onun üzerinde kolay
> bir IDE geliştirme adına birşeyler yapsak ?
Gereksiz. Yukarıda bahsettiğim gibi, bir yazılım geliştirmek için IDE' ye
ihtiyaç duymak yanlış zaten. Bu yanlış üzerine de bir şeyler yapmak pek
amaçsız olacaktır.

> diyeceksinizki bir sürü var IDE var zaten .. ama türk programcıları
> ısındırma adına böyle bir çalışma yapılamaz mı ??
Yapılamaz. Yapılmamalı. Özgür yazılımın en önemli artısı zaten var olan
şeyleri yeniden keşfetmek yerine daha işe yarar yeni fikirleri geliştirmeniz
için size zaman veriyor olması. Bu zamanı da boşa harcamamak gerekiyor.

Bu yazdıklarıma lütfen kimse cevap vermesin. Bu konu bu listenin konusu değil.

[1] http://qt.comu.edu.tr/belgeler.php

--
Gökmen GÖKSEL
Pardus Geliştiricisi