[Gelistirici] [RFC] Test Süreçleri

Furkan Duman coderlord at gmail.com
22 Eki 2008 Çar 14:41:29 EEST

Merhabalar,

22 Ekim 2008 Çarşamba 12:58 tarihinde Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> yazdı:
> testlere daha cok katilin. Ben sistemim kararli kalsin istiyorum
> diyorsaniz, sadece guvenlik guncellemeleri yapilan depoyu kullanin."
> densin.

Burada iş yükü yaratan şey bence, bütün paketleri son sürümüne
güncelleme sevdamız. Son sürümler, "evet güzeldir." Daha fazla özellik
eklenmiştir veya bir çok hatası kapatılmıştır. Ancak bunun yanında,
başka hatalar da eklenmiş veya API, ABI kırmış olabilir.

Bütün bunlar hem geliştiricilere, hem de test ekibine fazladan yük
oluşturabilecek şeylere yol açmakta. Sayımız da şu an bütün paketlerin
bakımını ve testini yapabilecek yeterlilikte değil.

Önerim şudur ki: Pardus yıl içinde yaklaşık 4 sürüm çıkarıyor. 2008.1,
2008.2 vs. Bu sürümler arasında güvenlik güncellemesi, kritik önemde
bir hata veya bugzilla'ya giren bir hata olmadıkça, paketleri yeni
sürümlerine yükseltmeyelim.

Bu durumda bile, Pardus yeterince güncel bir dağıtım olacaktır.

Bu sayede paketlerin ve sistemin kararlılığının ciddi oranda
artacağını, test ekibinin teslerini daha rahat ve yoğun yapabileceğini
düşünüyorum.

Kolay gelsin.

--
Furkan Duman