[Gelistirici] [RFC] Test Süreçleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
22 Eki 2008 Çar 12:58:59 EEST

Wed, 22 Oct 2008 11:57:41 +0300, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> edelim, birikince birlikte alırız kararlı depoya demek istiyorsan, o
> zaman da 15 gün önceki depo ile test edilmiş x paketini, depoya n
> tane paket daha girdikten sonra test edilmiş ve OK'lenmiş say(a)
> mayacağımı peşinen söyleyeyim.
Kafama takilan bir soru var.

Bu mantik kullanici illa tum sistemini guncellemeli demeye getiriyor.
Kullanici aradan paket secip guncellerse, ya da bir paket kurmaya
kalktigi icin sadece system.base guncellenirse sistemi patlayabilir
anlamina geliyor.

Diger yandan da dusun ki, kararli depoya x paketi girdi bir guncelleme
serisi ile. Daha sonraki guncelleme serisi ile girenler x paketini
bozmus olabilir diye x paketinin testini yok mu sayacagiz?
Saymayacaksak, tekil paket guncellemelerinde niye yok sayiyorsun?

Sayacaksak, oyleyse depoya her guncelleme girmeden once tum deponun
bastan asagi test edilmesi mi gerekiyor sence?

Bastan beri soyledigim gibi, test sureci ile kurunun yaninda cok fazla
yas yakmaya calisiliyor gibime geliyor. Sorun cikarip ortaligin
karismasina yol acan belli paketler var. Onlari belirleyip, onlarin
guncellenmesinde testlere ekstra ilgi gosterip, kalanlara sadece temel
testleri (paket menuye yerlesiyor mu, aciliyor mu) uygulamak daha
fizibl olur.

Daha da fizibl oldugunu dusundugum soyle bir radikal onerim var :

1) Sadece guvenlik guncellemelerinin yapildigi bir 2008 deposu olsun.
Bu depoya giren her guncellemede tirnagina kadar tum yazilimlar testten
gecsin. Bu depoya "kararli" olacak densin. Bir paket patlarsa test
takimini dovelim :)

2) Normal depoda test sureci islemesin ya da sadece kritik paketlerde
islesin. x hafta test deposunda durup hata raporu almayan paketler
normal depoya sorgusuz sualsiz girsin. Kullanicilar "sistemim bozuldu,
guncellemeler test edilmiyor mu" dediginde de, "test deposunda x hafta
hata belirtilmemis. eger surecin daha iyi olmasini istiyorsaniz, siz de
testlere daha cok katilin. Ben sistemim kararli kalsin istiyorum
diyorsaniz, sadece guvenlik guncellemeleri yapilan depoyu kullanin."
densin.

Boylece hedef belirlenmis olur, dagitim depolarinin bir kimligi olur.
Su anda bence herkes farkli beklentiler icinde dagitimdan ve kimse
mutlu olamiyor. Hem ultra kararli olayim, hem gelismelerden geri
kalmayayim, hem o da olsun, hem bu da olsun diye hareket edince hicbiri
elde edilemiyor.

Bu ilk defa yapilan bisi degil, Debian stable ve testing var. Pardus'un
surum cikarma dongusunun Debian kadar uzun olmadigi dusunulurse,
Debian'daki zararli yan etkiler de Pardus'ta cok az olacaktir diye
dusunuyorum.

                   Doruk