[Gelistirici] Test surecleri

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
5 Eki 2008 Paz 20:06:21 EEST

5 Ekim 2008 Pazar 12:09:07 tarihinde Serbulent UNSAL şunları yazmıştı:
> Önerim şu; Test deposundaki paketinin yeterli kararlılığa ulaştığını
> düşünen geliştirici listeye ( sanırım en uygunu geliştirici listesi ) mail
> atar ve test isteğinde bulunur. Test sorumlusu bu isteği yakalar ve paket
> ile ilgili test sürecini işletir[1]. Test sürecinin sonunda ortaya çıkan
> sonucu listeye gönderir.

Bu cümle ile test deposunu devel ve hatta playground haline getirmiş oluyoruz,
kabul edilemez. Test deposuna alınan bir paket, paket sorumlusu tarafından
testi yapılmış ve daha genel bir entegrasyon / farklı senaryo(lar) testi için
bu depoya alınmış demektir. Aylardır söylediğimi yineleyeceğim: "Ciddi" bir
test ve kalite güvence takımı tarafından bu paketler (vurgulamak gerekirse
test deposundaki güncellenmiş paketler) sürekli bir işlevsellik testine tabi
tutulmalılar. Bu aşamada test ekibi temelde paket sorumluları için
çalışmakta...

ACK/NACK süreci ise sürüm yöneticisinin denetim ve yürütmesinde bir hal. Bu
açıdan düşününce sürüm yöneticisi paket sorumlularına işlevsel testlerin
yapılıp yapılmadığını soruyor diye anlıyorum, nihai ACK/NACK ise sürüm
yöneticisi ve test ekibi tarafından sistem genelinde entegrasyon sorunu
yaşanmadığını garantileyecek şekilde verilmeli. Bu aşamada test ekibi temelde
sürüm yöneticisi için çalışmalı...

Benim önerim, yine, test işleri ile ACK/NACK bağlantısını biraz koparmak ve
test deposu üzerinde sürekli işlevsel testleri yürütmek şeklinde. ACK/NACK
aşamasında ise test ekibi bambaşka bir yaklaşımla, işlevsel testlerden çok
entegrasyon, tutarlılık ve uyumluluk testleri yapmalı.

ET