[Gelistirici] Kırık firefox 3.0.3 paketi

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
5 Eki 2008 Paz 15:02:05 EEST

> Burak, bence öncelikle şu belgeyi [1] bir oku (Özellikle "Kararlı
> Depo Güncelleme Politikası" başlıklı kısmı). Normalde paketler
> deposunda svn hesabı alan her geliştiricinin bunu okuduğunu
> varsayıyoruz.

Onu okudum.

> Başından beri bu gtk2 güncellemesinin bir sorun çıkaracağından
> korkuyordum; korktuğum başımıza da geldi. Diğer dağıtımlar kararlı
> sürümlerinde böyle bir güncellemeye cesaret edemezken biz nasıl ettik
> acaba?

Sorun gtk'da değil. 2.18->2.16 geçişi var. API/ABI'ler geçmişe göre
uyumlu. Bunu çok uzun zamandan beri kullanıyorum. Uyumsuzluk sorunu
görmedim. Ubuntu, mandriva geçti.

> Ayrıca gail artık obsolete diyorsun. Kaynak deposundan gail paketini
> ne zaman silmeyi düşünüyorsun?

"Index'e alınmıyor, Arşiv amaçlı olmalı." denmişti.

> contrib deposuna hiç baktın mı? Orada gtkhtml2, gtkhtml3 paketleri
> var. Onların bağımlılıkları ne zaman güncellenecek? Niye hala gail
> bağımlılıkları var?

gtk2.14 depoya girmeden onları düzenlersem başka hatalar çıkar. Girip
çıkan paketleri takip ediyorum. Bugzilla'ya hata gelmeden buraya yazdım.

> Zaten şu an pisi'nin ABI kırma ile ilgili özelliği olmadığı için her
> halükarda tam güncelleme yapmayan kullanıcıların sistemi de kırılacak.

2.18 ile derlenmiş bir paketi 2.16'lı sisteme kuruluyor. ABI
kırılacaktır 2.16->1.18 geçişi olsa sorun yok.