[Gelistirici] Kırık firefox 3.0.3 paketi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
5 Eki 2008 Paz 13:47:28 EEST

04 Eki 2008 Cts tarihinde, Burak Çalışkan şunları yazmıştı:
> Son güncelleme ile depoya firefox 3.0.3 girdi. gtk 2.12.x li bir
> sistemde çalıştırdığımız zaman;
>
> /usr/lib/MozillaFirefox/firefox-bin: symbol lookup error:
> /usr/lib/libgnome-2.so.0: undefined symbol: g_dgettex
>
> diye bir hata alıyoum. Hata libgnome ile terkarlanıyor. gail
> kaldırlıdığı zaman firefox çalışıyor.

Burak, bence öncelikle şu belgeyi [1] bir oku (Özellikle "Kararlı Depo
Güncelleme Politikası" başlıklı kısmı). Normalde paketler deposunda svn
hesabı alan her geliştiricinin bunu okuduğunu varsayıyoruz.

Başından beri bu gtk2 güncellemesinin bir sorun çıkaracağından korkuyordum;
korktuğum başımıza da geldi. Diğer dağıtımlar kararlı sürümlerinde böyle bir
güncellemeye cesaret edemezken biz nasıl ettik acaba?

Ayrıca gail artık obsolete diyorsun. Kaynak deposundan gail paketini ne zaman
silmeyi düşünüyorsun?

contrib deposuna hiç baktın mı? Orada gtkhtml2, gtkhtml3 paketleri var.
Onların bağımlılıkları ne zaman güncellenecek? Niye hala gail bağımlılıkları
var?

Zaten şu an pisi'nin ABI kırma ile ilgili özelliği olmadığı için her halükarda
tam güncelleme yapmayan kullanıcıların sistemi de kırılacak.

[1] http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Depo_Politikas%C4%B1