[Gelistirici] Test surecleri

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
5 Eki 2008 Paz 12:09:07 EEST

On Sunday 05 October 2008 10:46:23 Doruk Fisek wrote:
> Sun, 5 Oct 2008 06:58:40 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :
>
> Bu sorularin kendime gore yanitlarini daha once test sureci ile ilgili
> thread'lere birden fazla kere yazdim, yine usenmedigim kadarini
> hatirlatayim.
>
> Test sureci ile ilgili ciddi birkac problem var :
>
> 1) Test sureci duzenli islemiyor. Guncellenen bir paketin ne kadar
> surecek bir surecte "test edilecek" diye askida kalacagi, testin ne
> kadar zamanda tamamlanacagi -- hatta teste ne zaman baslanacagi bile
> belli degil.

> [...]

Bütün bu söylediklerinin ışığında sadece test süreçlerini değil , kararlı
depoya paket alma sürecimizi de baştan tasarlasak diyorum.

Önerim şu; Test deposundaki paketinin yeterli kararlılığa ulaştığını düşünen
geliştirici listeye ( sanırım en uygunu geliştirici listesi ) mail atar ve
test isteğinde bulunur. Test sorumlusu bu isteği yakalar ve paket ile ilgili
test sürecini işletir[1]. Test sürecinin sonunda ortaya çıkan sonucu listeye
gönderir.

Test için gereken max. süreler gruplanır ve test isteği ile beraber listeye
gönderilir. Örneğin 1. önceliğe sahip paketler 24 saat içinde, 2. önceliğe
sahip paketler 48 saat içinde , 3. önceliğe sahip paketler 72 saat içinde
test sürecinden geçmelidir gibi.

[1]  Test süreci; En son kararlı depoyu içeren sisteme kurulum, sistemdeki
ters bağımlılıkların kontrolü ve pakete uygulanacak işlev testlerini içerir.

--
İyi Çalışmalar;

Serbülent