[Gelistirici] Test surecleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
5 Eki 2008 Paz 10:46:23 EEST

Sun, 5 Oct 2008 06:58:40 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> Burada da şu konuları konuşmak yerinde olacaktır sanırım:
> * Güncel olmak/kalmak ile kararlı olmak/kalmak arasında seçimi hep
> ilkinden yana yapıyoruz. Bu durum gözden geçirilmeli mi?
> * Test süreçleri sürekli olarak yavaşlatıcı bir etken olarak
> görülüyor. Böyle olması kötü mü? Ve/veya daha hızlı olması mümkün mü?
Bu sorularin kendime gore yanitlarini daha once test sureci ile ilgili
thread'lere birden fazla kere yazdim, yine usenmedigim kadarini
hatirlatayim.

Test sureci ile ilgili ciddi birkac problem var :

1) Test sureci duzenli islemiyor. Guncellenen bir paketin ne kadar
surecek bir surecte "test edilecek" diye askida kalacagi, testin ne
kadar zamanda tamamlanacagi -- hatta teste ne zaman baslanacagi bile
belli degil.

2) Gercekten test edilmesi gereken kritik paketler "guvenlik
guncellemesi" diye test edilmeden depoya giriyor.

3) Aslinda kirilmasi pek mumkun olmayan, bagimliligi az olan, basit
uygulamalar "test edilmeden aslaa olmaaaaz" diye depoya cok gec giriyor.

Isin kotusu, her kritik paketi hizli depoya almaktan dolayi problem
ciktiginda "daha yavas guncellenmemiz lazim" diye test surecleri
iyice yavaslatiliyor, kabak problem cikmayan paketlerin basina
patliyor. Kritik paketler yine jet hiziyla depoya giriyor.

Yani bir Firefox guncellemesini test etmeden depoya aldik diye, bir
oyunun yeni surumu ciktigi gun Pardus'ta guncellenmesine karsin 1-1.5
ay sonra kullanicilara ulasabiliyor.

Cozum ne?

1) Test surecinin "ciddi" yapilmasi. Ornegin her hafta Pazartesi gunu
test surecinin yeni gelen paketler icin tekrar baslanmasi gerekiyor.
Boyle bir insan gucumuz yok deniyorsa -- bunun adi konur, sadece belli
kritik paketlere test sureci uygulanabilir, kalanlar test edilmeden
depoya alinabilir.

Test edilmeden Pardus deposuna hic paket giremez deniyorsa,
insangucunun yetmedigi kalan paketler contrib deposuna alinmali. En
azindan adam gibi guncellenirler.

Ama bunun adi mutlaka konmali. Su anda "ne guzel de test yapiyoruz" diye
dusunenler kendilerini kandiriyorlar bence.

2) Bir "acil test ekibi"nin olmasi gerekiyor. Yani bir guvenlik
guncellemesi varsa, onu atiyorum 12 saat icinde test edip "tamam, bu
saglam" diyecek birileri olmali. Yanlis anlamayacaginizi umarak
soyluyorum, cekirdek ekipte az sayida insan yok, mesailerinin bir
kismini buna ayirmalari cok zor olmamali.

Bir de su anda cok kullanilan uygulamalar kirilmis durumda, 24 saat
gecmesine karsin hala cozum icin bisi yapilmamis durumda. Bu bir tek
bana mi batiyor bilmiyorum. Tatil gunu diyeceksiniz, dogru, o zaman
tatil gununde kritik guncelleme depoya almayalim :/

                   Doruk