[Gelistirici] Kırık firefox 3.0.3 paketi

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
5 Eki 2008 Paz 11:18:07 EEST

> Bu ornekte glib system.base'de oldugu icin gecerli degil belki ama
> bagimliliklarin bu sekilde kesin bicimde yazilmasi bunun icin isteniyor.

system.base sadece paketin kurulu olduğunu garanti ediyor, sürümünü değil.
Eğer özel bir sürüme bağımlılık varsa bunu her durumda mutlaka yazmak
gerekli.

Pisinin system.base'i up tutma özelliğinin durumu kurtarmayacağı çeşitli
senaryolar var, hemen aklıma gelen bir kaç tanesi:

1. Paketi --ignore-safety ile kurarım (o zaman bağımlılıkları bil demeyin,
benim derdim o anda yapamacayacağım bi kernel update atlamak mesela, paketin
özel durumunu yazmıyorsa nereden bileceğim).

2. Pisi system.base'i up eder ama bağımlılık yazmadığı için önce paketi sonra
bağımlılığını up eder, bu sırada paketin postInstall'unda eski bağımlılıktan
dolayı sorun çıkar.

3. Paket farklı bir system.base grubu içeren başka bir Pardus sürümüne taşınır
(2007, 2008, 2009, özel kurumsal sürümler, vb), oradaki sürüm eskidir.