[Gelistirici] Xfce'de PolicyKit

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Kas 2008 Cmt 01:59:13 EET

Cumartesi 22 Kasım 2008 tarihinde, Ekin Meroğlu şunları yazmıştı:
> - sistemini örneğin sadece gtk2 güncellemesini seçerek update eden
> kullanıcının da gtk2'nin ters bağımlılıklarının da güncellenmesini
> zorlamamız gerekiyor ki sistemde uygulamalar eski kütüphaneler yeni
> kalmasın. İşte bunu zorlayacak altyapımız henüz yok, PiSi'de bu özellik
> denenip kararlı hale gelene kadar geçen sefer yaşanan durumun yaşanmasını
> engelleyecek hiç bir mekanizmamız yok.

Anladığım kadarıyla bu güncelleme için ters bağımlılıkların güncellenmesine
gerek yok. Geçen sefer yaşanan sorun, yeni derlenen paketlerin yeni gtk2'ye
bağımlı olmamasından yaşandı. Eğer güncellersek yeni derlenen paketlerle
gtk2'yi aynı anda depoya aldığımızda bir sorun çıkmayacaktır.

Aslında 2008.x serisinde bu tür güncellemelere karşı olduğumu söylemiştim;
ancak sürüm politikamız (Yılda bir kere massive update yapma şansı veriyor)
dolayısıyla düzeltilmiş birçok hatadan da faydalanamıyoruz. ABI kırmıyor nasıl
olsa paket. 2009'u beklemeyelim bence.