[Gelistirici] Xfce'de PolicyKit

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
22 Kas 2008 Cmt 01:47:54 EET

Merhaba;

Friday 21 November 2008 tarihinde, Gökmen Görgen şunları yazmıştı:
> Merhabalar,
> Şu linkte hatırlarsanız glib2 & gtk2 mevzusunu dile getirmiştim ve sanırım
> kimsenin şimdilik ilgisinde değil:
> http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2008-November/014350.html

Bu konu her açıldığında aynı şeyleri yazıyorum, bir kere daha tekrarlayayım,
arşivde bulunsun :

Bu temel paketlerin ve ters bağımlılıklarının birlikte update edilme
zorunluluğu üzerinde herkes anlaştı sanıyorum, buraya kadar sorun yok. Bu
güncellemeleri depoya birlikte almamız sorunu tamamen çözmüyor,
kullanıcıların sistemlerinde de tüm bu serinin eksiksiz güncellendiğinden
emin olmamız gerekiyor  - herkes pisi up demek zorunda değil.

Burada iki ayrı sorun ortaya çıkıyor, biz dağıtım olarak iki senaryoyu izleyen
kullanıcının sisteminin de sorunsuz olduğundan emin olmalıyız :
- Güncel sürüm gtk2 isteyen paketlere strict dep. yazmak bu paketleri
güncelleyen kullanıcılar için yeterli - gerekli kütüphanler de bu depler
yüzünden güncellenecek zaten.
- sistemini örneğin sadece gtk2 güncellemesini seçerek update eden
kullanıcının da gtk2'nin ters bağımlılıklarının da güncellenmesini zorlamamız
gerekiyor ki sistemde uygulamalar eski kütüphaneler yeni kalmasın. İşte bunu
zorlayacak altyapımız henüz yok, PiSi'de bu özellik denenip kararlı hale
gelene kadar geçen sefer yaşanan durumun yaşanmasını engelleyecek hiç bir
mekanizmamız yok.

Özetle, birbiriyle uyumlu güncellemeleri depoya doğru şekilde almak sorunun
sadece bir bölümünü çözüyor, her kullanıcının bu uyumlu paket serisini doğru
şekilde güncellediğinden emin olmamız gerekiyor.

> Xfce'de PolicyKit sorununa iki türlü çözüm var:
> *1)* PolicyKit-gnome'un, depomuzda olan gtk2 sürümüyle paketlenebilen en
> son sürümünü paketleyip öyle depoya almak.
> *2) *Hazırda Gökçen arkadaşımızın yazdığı PolicyKit-kde paketine küçücük
> bir müdahalede bulunup release artırmak.

Policykit-kde büyük oranda bizim geliştirdiğimiz, sorunlarını ilk elden
çözebileceğimiz, entegrasyonu konusunda aşama katettiğimiz bir çözüm olarak
daha iyi görünüyor bana.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]