[Gelistirici] Review konusundaki eksikler/yeni düşünceler

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
20 Kas 2008 Per 13:54:40 EET

Merhaba;

Tuesday 18 November 2008 tarihinde, İnanç Yıldırgan şunları yazmıştı:

> Sisteme chagelog koyduğumuz halde

Bu "sisteme koyduğumuz changelog" nedir, nerededir ?

Şöyle anlatayım : ben paketi kararlı depoya alırken, test ekibi neyi test
edeceklerine karar verecekleri zaman, herhangi bir geliştirici paketi
incelerken bu bilgilere ihtiyaç duyuyor - her seferinde paketin __içinde__
veya internette bir yerlerdeki bu changelog'a ulaşmak için uğraşacağımıza
hepsinin ortak bir yerde olmasını (commit/stable listeleri, pspec.xml) tercih
ediyoruz. Bir geliştirici için halihazırda üzerinde çalıştığı güncellemenin
özetini pspec ve merge isteği mailine eklemek en fazla birkaç (on) saniyelik
bir iş iken, tüm güncellemeleri gözden geçirmek ve olası sorunlarda ilgili
güncellemeleri taramak durumda olan bir geliştirici için bir kaç on dakikalık
arama kurtarma çalışmalarına dönüşebiliyor. Bu bilginin pspec'te olması bize
birşey kaybettirmezken, olmaması zaman kaybetmemize yol açıyor.

> bunun neden bir de pspec de bulunması
> gerektiğini anlamış değilim.  Paket bazındaki değişimlerden kastımız
> upstreamin yaptığı değişikliklerse bunu göstermek dağıtımın bir görevi mi?

History'nin amacı bir anlamda geliştiriciye yardımcı olmak - bir güncellemenin
bir özelliği kırdığını düşündüğümde ilk baktığım yer son güncellemenin
comment'i oluyor, orada "version bump" yazıyorsa bir off çekip google'a
dönüyorum.

> Biz dağıtım olarak paket üzerinde ne gibi değişiklikler yaptığımızı zaten
> historye yazıyoruz.

Bir dağıtım olarak upstream'in değişiklik ve eklemeleri __sadece__ bizim
yaptığımız işler kadar, hatta çoğu zaman daha önemli. Amaç gerektiğinde "ne
değişmiş" diye geri dönebilmek, geçmişte yaptığımız hataları tekrarlamamak,
çift dikiş gitmemek. Sadece Histtory'ye yazılan anlamlı notlar ve paketteki
comment'ler en az paketin geri kalanı kadar değerli birer bilgi kaynağı, bu
bilgiyi parçalayarak farklı noktalara dağıtmak da bilgiye daha zor
ulaşılmasını sağlamaktan başka bir işe yaramıyor.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]