[Gelistirici] Özgurlukİçin Beyin Fırtınası bölümü ekim ayı raporlaması

Ahmet Emre Aladağ emre at emrealadag.com
20 Kas 2008 Per 13:50:02 EET

> +1
> Kaptan görevi gereği YALI ile yapılmamış ayarları kullanıcıya yaptıran bir
> araç(örn. ağ ayarları) , X yapılandırması ise YALI açıldığında
> hallediliyor;
> yani kullanıcı bilgisayarını YALI ile kurabilmiş ise ekran yapılandırması
> en
> temel şekilde hazır anlamına geliyor. Bunun dışında yapılacak işler için
> TASMA
> kullanılmalı.

+-1 konusunda bir şey diyemeyeceğim bildiğim bir husus şu: hiç bilgisi
olmayan bir kullanıcının Devices sekmesinde ekran kartı sürücüsünü yükleyip
de görüntüsüz kalma ihtimali de var. Nvidia'nın sürücülerini yükledikten
sonra X'i açılmaz olan, tavsiyem üzere xorg.conf'u silip özgür sürücülerle
yoluna devam edebilen bir arkadaşım var mesela. Bilemiyorum, böyle durumlar
sık oluyor mu ama, bilginize.

Psikolojik açıdan yaklaşacak olursak bu sorunun kurulumun hemen ardından
gerçekleşmesi durumunda daha ilk veya ikinci oturum açışında kullanıcının
ekranı kararacak, bu da daha sistemi doğru düzgün kullanamadan olumsuz
düşüncelere yönelmesine sebep olacaktır... (Olmayabilir de, sadece bir
ihtimal...)