[Gelistirici] Review konusundaki eksikler/yeni düşünceler

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
18 Kas 2008 Sal 16:13:15 EET

On Tuesday 18 November 2008 15:52:17 Ozan Çağlayan wrote:

> Upstream'in changelog'u ile dağıtım changelog'unun birbiriyle hiçbir
> alakası yok. Ve evet comment yazmak changelog yazmakla eşdeğer olmalı
> zaten paketçi için.

Upstream'in changelog'u ile dağıtım changelog'unun birbiriyle hiçbir alakası
olmadığını biliyorum. Upstream changelogunun history yazılmasından
bahsediyordum bende.

Sadece örnek olsun diye yazıyorum;

[1] adresindeki komitin history tagına bakınca;
<Comment>
               Bump to latest stable. Changes:
                - The LCL now uses Unicode strings UTF-8 encoded on all
platforms.
                  There are docs, tools and functions to help converting old
code.
                - The LCL internal graphic system was rewritten for more
consistency, more flexibility, better Delphi compatibility, icon support,
native image lists.
                - The IDE designer now allows to connect form components, like
databases on TDataModule.
                - More than 3900 improvements and bug fixes.
</Comment>

şeklinde bir girdi mevcut. Şimdi buradan benim anladığım Pardus dağıtımı
olarak biz bu paketin sadece sürümünü yükseltmişiz. Diğer yazan işlemlerin
hepsini upstream yapmış biz yapmamışız ki. "Comment yazmak changelog yazmayla
eş değer oldu." derken bunu kastediyordum. Bunları comment satırına yazmak
gerekli mi gerçekten?

[1]= http://liste.pardus.org.tr/paketler-commits/2008-November/062236.html