[Gelistirici] Özgurlukİçin Beyin Fırtınası bölümü ekim ayı raporlaması

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Kas 2008 Paz 01:28:12 EET

On Fri, 14 Nov 2008 21:26:33 +0200
"Ali Işıngör" <isingor at gmail.com> wrote:

>    *Grub kurtarma* <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/8/

 Yalı için genel bir kurtarma ekranı planlanıyor. Gökmen üzerinde
çalışıyor.

>    *Çalışan - Kurulan Flash bellek 33

 Şu anda teknoloji olarak bunu destekliyoruz. Biraz uğraşarak elle
çalışan / kurulan usb çubuk yapılabilir. Ancak bunun otomatik olarak
yapılması için bir iki pakette ufak değişiklikler ve pardusmana bu
desteği eklemek gerekiyor. Pardusman ile yanlış hatırlamıyorsam en son
Türker uğraşmıştı. Türker ne dersin var mı planlarda bununla ilgili bir
değişiklik ?

>    *Öntanımlı satranç programı*

 CD deki yer durumuna göre olabilir. Ancak depodaki hangi satranç
programı en iyisi, Türkçe desteği var mı ?

>    *icon, tema v.s. kde-looktan otomatik
> gelsin.

 KDE4 te geliyor

>    Kaynak  paketten pisi paketleri oluşturabilen program
> yapılabilir.*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/36/>
>    * 23 oy ÇÖZÜM
> SÜRECİNDE*<http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/36/>
>
>  rainman <http://www.ozgurlukicin.com/kullanici/profil/rainman/>
> tarafından 24 Eyl 2008 tarihinde gönderildi.
>
> Kaynak pakette programın nasıl derlenip nereye yükleneceği genelde
> belirtilir ve ./configure , make , make install süreçlerini izleyip bu
> paketi pisi paketine çevirebilen bir sistem yapılabilirse paketçilerin
> sayısı oldukça artacaktır.

 Sırf paketçi sayısını arttıracağı düşüncesiyle böyle bir aracın
hazırlanmasını anlamlı bulmuyorum. Malesef ideal bir dünyada
yaşamıyoruz ve paketler de anageliştiricilerinin dağıttığı haliyle
otomatik olarak paketlenebilecek kalitede olmuyorlar. Paketleri
dağıtıma alabilmek için üzerlerinde bir sürü değişiklik yapıyoruz,
paketin hazırlanması için kararlar veriyoruz ve çözebildiğimiz
sorunları çözüyoruz. Bunlar "otomatik" olarak yapılabilecek şeyler
değil.

 Pardus da PiSi ile paket yapmak, diğer dağıtımlara ve paket
sistemlerine göre zaten çok kolay. Hatta Pardus bu işin en kolay
yapıldığı dağıtım olabilir. Paketçi olmak isteyenlerin önündeki engelin
sha1sum almak actions api kullanmak değil, paketlerin sorunlarını
çözmek ve teknik açıdan paketi iyice tanımak olduğunu düşünüyorum. Bunu
çözmek için de paket sorumlusu adayların ellerini biraz kirletmesi,
yani paketlemek istedikleri programı daha yakından tanımaları, ana
geliştiricileri ile iletişim halinde olmaları (bildikleri sorunları
bildirerek, geliştirme listelerine katılarak, çeviri yaparak vs.)
gerekiyor. Bunları yaptıktan sonra zaten pspec.xml actions.py doldurmak
çok kolay gelecektir.

> Ayrıca bunun için bir gui de tasarlanabilir.

 ki zaten böyle bir aracımız, Pakitomuz var, son baktığımda gayet güzel
çalışıyordu.

>    *Ekran kartının seçimi ve kurulumu Kaptan ile yapılabilsin

 güzel olur

> vlc player Firefox eklentisi ile birlikte kurulu gelsin ve Firefox
> eklentisi Windows media player gereksinimi için ön tanımlı olsun.
> mevcut durumda media player gerektiren videolar tamamı yüklenmeden
> oynatılmaya başlamıyor.

 Şu anda Pardus bünyesinde en çok sevgi gören oynatıcımız MPlayer.
Onunla sorun yaşanıyorsa da ilgili hata raporunu göremedim :)

 gecko-mediaplayer, gnome-mplayer ve MPlayer 'ı sorunsuz ve güncel
tutmak için ciddi bir eek sarf ediyorum. Diğer araçlar için böyle bir
çaba yok, sadece kararlı sürümlerde güncelleme yapılıyor, ya da hata
kaydı girildiğinde ben sorunu çözmeye çalışıyorum. Bu durum değişmeden
öntanımlı olarak VLC'ye geçmeye sıcak bakmıyorum ama geliştiricilerden
bu yönde talep gelirse oturup konuaşabiliriz.

 Yukarıda söylenen "media mplayer gereksinimi" sorununu anlamadım,
ama bir tahmin, bahsedilen sorun WMV9 larda oluşuyor olabilir. Bununla
ilgili olarak test deposundaki gnome-mplayer paketine GIO desteği
geldi. Bahsedilen sorun gerçekten varsa GIO ile çözülmüş olabilir, ama
sorunun ne olduğu ile ilgili detaylı bir bilgi bana iletilmediği için
düzgün bir yorum yapamıyorum.

>    *web içerik koruma programı.

 güzel olur

> [quote *utopic*, 07/10/2008 15:37 tarihinde:]
>
> Bu özellik bir program olarak değil de Pardus'un bir özelliği olarak
> gerçeklense daha iyi olur.

 illa tekerleği baştan keşfetmemize gerek yok, yapılmış düzgün çözümler
varsa biz de onlardan faydalanabiliriz

>     <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/60/>*Paket
> yöneticisinde arama.*
> Paket yöneticisi ilk harfi yazınca aramaya başlıyor fakat yeteri
> kadar hızlı olmadığı için bu özellik pek kullanışlı olmadığı gibi
> eğer yazacağınız şeyde bir hata yapmışsanız silip yeniden yazma
> imkanı olmuyor çünkü aramaya başladığı için program bir süre donuyor.
> Bu özellik gereksiz bir özellik kaldırılsın ve daha özgür bir arama
> yapabilelim. Yazacağımız şeyi yazalım ve enter'a basalım.

 bu "brainstorm" dan çok hata kaydı olarak girilebilecek bir durum

>     <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/111/>*Pisi'ye Yeni
> Paket uyarısı eklensin.*
> Bence Pisinin grafik arayüzü daha da zenginleştirilebilir. Mesela
> depoya Yeni Eklenen paketlerin yanında bir yanıp sönen veya parlayan
> veya dikkat çekici bir renk, işaret, ibare, not koyulursa daha iyi
> olur diye düşünüyorum.

 güzel olur

>     <http://www.ozgurlukicin.com/yenifikir/ayrinti/73/>*Belgelerim,
>    Müziklerim Dizini ve Kde4 pardus
> teması*
>    Önerim. Pardus 2009 muhtemelen kde4 ile birlikte gelecek...Turuncu
> tema gerçekten hoş ama çok yetersiz...Örneğin Pardus'un turuncu
> temasına karşın sysinfo: grimsi renkte...çok zıt...Kde4ün tamımına
> ışık efekti verilmiş Pardus'a özgü turuncu bir tema çok güzel
> olur...Panel + Menü+ Program menüleri

 Nasıl olacağını şu anda kimse bilmiyor ama 2009 sürecinde Pardus'un
görsel çizgisi için de çalışmalar yapacağız

 Not: Tabi burada bolca güzel olur vs. yazdım ama birşeylerin yapılması
için "birilerinin oturup bunu yapması" gerekiyor, ki bu birilerinin
illa ilgili konuların sorumluları olması gerekmiyor. İsteklerin yanında
destekleri de dört gözle bekliyoruz :)