[Gelistirici] Hata Kapatma Etiketleri için Refarans Belge

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
12 Kas 2008 Çar 22:54:52 EET

On Wed, 12 Nov 2008 20:56:46 +0200
Serbulent UNSAL <serbulent at pardus.org.tr> wrote:

> Sondan başlayayım. Bu kısım yanlış anlaşılmış, herhangi birşey 3-5 ay
> beklemiyoruz. Hatayı çözüldü diye kapattıktan sonra , başka bir
> sebepten o yamayı revert edersek veya o sürüm güncellemesini almazsak
> depoya bu durumda çözüldü sandığımız hata tekrar karşımıza gelecektir.

 Güncellemenin depoya alınmaması kısmını bilemem, sorun paketteyse
paketçisi o sorunu da çözer, ama yamayı revert ederse bir zahmet
paketin sahibi hatayı tekrar açsın.

> Ama diğer taraftan başta yazdığın bu sürecin takibinin ayrı olarak
> yapılması mantıklı geliyor. Başka söylemek istediği olan yoksa çözüm
> stable için merge edildikten sonra hatayı kapanmış sayıyoruz (tabi
> çözümün bir şekilde onaylandığını varsayarak)

 Benim söylediğim bu değildi...

 Stable a merge edilmesi, paketin depoya girmesi vs. takibini yapmak
bazen büyük angarya olabiliyor. Hele bugzillada işin takibi bazen
iyice zorlaşıyor. Kendi adıma, çözdüğüm bug ların herhalde yarısı kendi
paketim / sorumluluğum değil. Bugzilla da CC de olduğum bütün bug ları
tara, hangisini çözeceğinin hangisi için fikir verici / sorunu yaşayan
biri olduğun ayrımını yap, bazılarını çöz, komit et, stable isteği yap,
test deposuna girsin, test edilsin, onaylansın, kararlı depoya girsin
yolunu takip etmem benim için fazla zaman kaybı olur. Bu sürede 3-5 bug
daha çözersem benim için kârdır.

 Aksi ispatlanana kadar ya da çözüm konusunda bir sıkıntı / itiraz
oluşana kadar BUG:FIXED kararını veren paketçinin "o hata kaydı ile"
işi bitmeli. Ancak burada paketçinin hatanın çözüldüğüne dair kararı
alma sürecinde de titiz olduğunu varsayıyorum. Sorunun çözüldüğüne emin
değilse paketçinin hata kaydını emin olana kadar açık tutmasında fayda
var.

 Burada "hata çözüldüğü zaman geliştirici illa BUG:FIXED ile
kapatmalıdır" demiyoruz, isteyen geliştirici sorunun çözüldüğüne emin
olana kadar kaydı açık tutabilir (bunu da abartmamak lazım tabi), bu
onun kararıdır, ama titizlik konusunda getir / götür hesabını
dengelemezsek hata çözmeyi verimsiz bir süreç haline getirebiliriz.