[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
10 Kas 2008 Pzt 21:05:55 EET

Serdar DALGIÇ wrote:

> Merhabalar;

> bkz: doruk @ this->thread
> http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2008-November/014389.html
>
> hatta kopyalayıp yapıştırayım da:
>
> "Paketleme" sistemi gercek ozgur yazilimlar icin gercekten gerekli ama
> kendi paketleme/dagitma duzenegini oturtmus yazilimlara uydurmasi cok
> mumkun olmayabilir her zaman. Elimizde bir tane cekic var diye, ornegin
> domates dograma islemini de cekicle yapmaya kalkmak cok anlamli
> gelmiyor bana. Ya da cekici oyle bir hale getirelim ki, domates de
> dograsin demek :)

> [...]
Biz bir uygulamanın paketini yaparak ve bunu depoda bulundurarak o
paketle ilgili bazı sorumluluklar alıyoruz, mesela kurulduğunda
çalışacağı gibi.

wiki'deki belge gayet güzel duruyor kim yazdıysa eline sağlık. Aynı
titizlikle bu belgeyi ingilizce wiki'ye de koyacaksa, kurulum belli bir
süre sonra bu belgeyle gerçekleştirilemeyecek bir şekilde yön
değiştirdiğinde hata listesi "wikideki belgeyle eclipse kurulamıyor"
hatalarıyla dolmadan müdahale edilip belgeler güncel tutulacaksa diyecek
bir şeyim kalmıyor.

Ancak bu eclipse durumunda istisna yaratıldığını düşünüyorum.
İkili olarak dağıtılan N tane paketimiz var hiçbirini atmıyoruz. Kendi
içinde güncelleme mekanizması olan N tane paketimiz var ve atmak yerine
güncelleme yapmasını engelleyecek yama yapıyoruz. Eclipse'in başı niye
kelleşti onu hala anlamıyorum.  Atılıp atılmama kararında Ekin ve
Onur'un da fikirlerini bekliyorum.

İyi akşamlar.

--

Ozan Çağlayan