[Gelistirici] COMAR: Modelleri ayrı pakette dağıtmak

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
4 Kas 2008 Sal 22:40:04 EET

On Tuesday 04 November 2008 22:33:59 Fatih Aşıcı wrote:

>  - Bir yazılım firması Pardus için geliştirdiği bir uygulamada yine kendi
> geliştirdiği bir modeli kullanmak isterse bizi dürtmek zorunda.

İyide yanlış bir şey bu. Çomarın işlevi sisteme ortak bir model oluşturmak
yoksa yazılıma özel bişi sağlamak değil. Metotları yazılımın kendisi dışında
biri kullanmıyorsa yanlış araçla çözüm aranıyor demektir.

Ha genel bir model yapılacaksa da, bu ortak kararlaştırılmalı ki dağıtımın bir
sürümünde tutarsız ve farklı modeller ortaya çıkmasın.

>  - COMAR 2'ye geçiş sürecinde ben yaşamıştım. Farklı modeller üzerinde
> farklı geliştiriciler çalışıyordu ve ikide bir model değişiyordu. Herhangi
> bir güncellemede de model.xml'de yaptığımız değişiklikler gidiyor ve tekrar
> düzenlemek zorunda kalıyorduk.

Geliştiricilerin iletişim kuramaması ve svn'i kullanamaması problemi bu? :)