[Gelistirici] COMAR: Modelleri ayrı pakette dağıtmak

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Kas 2008 Sal 22:33:59 EET

Salı 04 Kasım 2008 tarihinde, Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:
> Modellerin COMAR'dan ayrılması gerektiğini düşünüyorsanız, sebeplerini
> yazın ve artıları/eksileri belirleyelim. Tartışmanın sonucuna göre bunu
> bir sonuca bağlayalım.

Modellerin ilgili paketle gelmesi veya COMAR'la gelmesi bence farketmez. Sorun
yaşadığımız noktalar şunlar:

 - Bir yazılım firması Pardus için geliştirdiği bir uygulamada yine kendi
geliştirdiği bir modeli kullanmak isterse bizi dürtmek zorunda.

 - COMAR 2'ye geçiş sürecinde ben yaşamıştım. Farklı modeller üzerinde farklı
geliştiriciler çalışıyordu ve ikide bir model değişiyordu. Herhangi bir
güncellemede de model.xml'de yaptığımız değişiklikler gidiyor ve tekrar
düzenlemek zorunda kalıyorduk. Ayrı XML'ler kullanılması da bunu tam
çözmeyecek; ama hiç olmazsa sadece bir XML dosyasını overwrite etmek çok daha
kolay.