[Gelistirici] suspend

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
23 Mayıs 2008 Cum 15:35:44 EEST

On 23 May 2008 Fri 05:17:03 Fatih Aşıcı wrote:
>  Ancak üç pakette de static bağlanmaması için configure
> parametresi görünce listeye bir sorayım dedim. Neden böyle yapıyoruz?

Paketlerden static lib çıkması güvenlik açığı teşkil ettiği için  statik
libler tamamen atıldı.

Bir library'de güvenlik açığı çıktığı zaman onu güncellesek bile, o libi
statik olarak kullanan uygulamalar güvenlik açığından etkilenecek. O yüzden
tamamen shared olarak linklenmesi gerekli.

Eğer suspend özelliği için libgcrypt'in statik library çıkarması gerekiyorsa
istisna olabilir ancak libgcrypt'de bir güvenlik açığı çıktığında kendini ona
statik olarak linkleyen uygulamaları da açığı kapanmış libgcrypt ile
derlemeyi unutmamalıyız.