[Gelistirici] 2008'deki GTK2 ve ailesi

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
24 Mar 2008 Pzt 00:09:33 EET

23 Mar 2008 Paz tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:
> Selam,
>
> Xorg'u başarılı bir şekilde derleyip açmamla beraber GTK2 üzerinde çalışmayı
> planlıyorum. Eğer bu konuda herhangi bir çalışma yoksa çift dikiş gitmeyelim
> diye haber vereyim dedim.
>
> Gökçen ile konuştuğumda bana değişiklikleri devel/'e commit edip 2008'e
> almamamı söyledi. GTK2 ve ailesi hallolduktan sonra bu e-postaya cevap yazıp
> durumu bildireceğim. Sonrasında sürüm yöneticimizin merge etmesini
> bekleyeceğim.

Eline sağlık.

> Bunun haricinde bir sorum var. 2008'e girmesini istediğimiz küçük ve yarayışlı
> uygulamalar konusunda ne yapmalıyım? Örneğin "boxes" uygulaması "vim" ile çok
> güzel kullanılıyor. Yaptığı iş visual line ile seçilmiş alanı çeşitli kutular
> ile doldurmak. Bununla beraber seçilen alanı istediğimiz şekilde
> commentleyebiliyor. Paket şu an contribde, 2008 için review mi edilmeli,
> yoksa birilerinin onayı mı alınmalı? Veyahut direkt commit mi edeyim?

Şu an gerekli olmayan herhangi bir paketi 2008 deposuna almayalım bence. Önerim önce desktop.kde.base seviyesine gelmek, buraya gelince firefox ve thunderbird için gerekli paketleri almak. Zaten o noktaya gelindiğinde bağımlılık olarak gelen paketlerin neredeyse %70'ini depoya almış olacağız, o noktadan sonra da 2008 sürüm yöneticimizin belirleyeceği kritlerler ışığında depoya bu paketi alalım/şunu almayalım yaparız. Fakat bu ufak sorun çıkartmaz, veya benim işime yarıyor diyerek 2008 namespace'ini kirletmeye henüz gerek yok bence. Sadece ve sadece gerekliler gerektiği şekilde politikası güdelim derim

2 YKR
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/