[Gelistirici] ABI kıran paketler ve yeni tag hadisesi

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
24 Mar 2008 Pzt 00:06:21 EET

23 Mar 2008 Paz tarihinde, Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> Bence, güvenlik ya da dağıtım major sürüm güncellemeleri dışında da
> kullanılabilmeli. Mesela bu libgpod gibi, ilerde ABI kıran uygulamalar olunca
> da, önemli bir update olmasa bile, bump edebilmeliyiz bu tag sayesinde. Tüm
> ters bağımlılıklar tekrar derlendiğinde, artık herhangi bir bump'tan farklı
> kalmıyor sonuçta.
>
> Serbülent'in yaptığı testleri de hesaba katarsak, bence çok radikal updateler
> dışında (glibc'ninki gibi) hemen her şeyde kullanılabilmeli.

Örneğin system.base'de ABI kırdı diye tagladığın her paket olası tüm güncellemelerin yapılmasını zorunlu kılacak (tüm paketler system.base'e depend eder kuralı). Kararlı dağıtım götürmek diye de birşey kalmayacak ortada veya kararlı dağıtımdan ne anladığımızı yeniden tarif etmemiz gerekecek.

Benim (ve en azından 2007'nin) halen kararlı dağıtımdan anladığım ABI/API kırmayan, regression içermeyen güncellemer + yeni paketler ve illa gerekiyorsa backportlar ile desteklenen yeni özellikler.

Bu tanımı değiştireceksek benim oyum olumsuz yönde :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/